خانواده‌های تأثیرگذار در کشور معرفی می‌شوند
کد خبر: 4198800
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵

خانواده‌های تأثیرگذار در کشور معرفی می‌شوند

رئیس شورای سیاست‌گذاری دومین کنگره ملی بانوان تأثیرگذار با اشاره به برگزاری این رویداد با ایجاد برش‌های جدید در آینده گفت: در ادامه دختران، مادران و خانواده‌های تأثیرگذار نیز معرفی و اعطای نشان «خانواده تأثیرگذار» را خواهیم داشت.

نشست کنگره ملی بانوان تاثیرگذار در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، انسیه خزعلی، رئیس شورای سیاست‌گذاری دومین کنگره ملی بانوان تأثیرگذار، 19 بهمن ماه در جمع مسئولان کمیته‌های شورای سیاستگذاری این کنگره گفت: بانوان باید به این باور برسند که توانمندی‌های زیادی دارند و وظیفه داریم این ظرفیت‌ها را پاس بداریم.

وی ادامه داد: استعدادهای بانوان کمتر شناخته شده‌اند و لذا از اهداف برگزاری این کنگره معرفی بانوان تأثیرگذار و تقدیر از آنها است و باید باور به توانمندی این قشر در خانواده، جامعه و مدیران صورت گیرد. البته این مهم به فرهنگسازی نیاز دارد.

خزعلی افزود: زن با عفاف و با حجاب می‌تواند در جامعه حضور جدی داشته باشد و این نگاه را امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب داشته و دارند و تأکید همیشگی آنها این بوده که باید توانمندی‌های زنان با حفظ عفاف و خانواده مورد توجه و استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های ایجاد در این کنگره گفت: آموزش‌های لازم باید ارائه شود تا بتوانند در امتیازدهی توانمندی لازم را داشته باشند و هم اینکه دیگران را ترغیب به تداوم این کار کنند. بحث ما صرفاً انتخاب نیست بلکه ایجاد خط مشی برای رسیدن به الگوی هزاره سوم و رشد زنان است و به همین دلیل به دنبال شناسایی بانوان هستیم تا بتوانیم آنها را به قله برسانیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری دومین کنگره ملی بانوان تأثیرگذار بیان کرد: در این رویداد و در همه استان‌ها از هر رشته یک نفر و جمعاً هشت نفر از هر استان انتخاب می‌شوند و در سطح ملی نیز هشت نفر به عنوان بانوی تأثیر گذار ملی انتخاب خواهند شد و در ادامه نیز شاخصه‌های عمومی مثل خانواده، فرزندپروری، ایثار و شهادت نیز دیده شده و مستند و کتاب از این بانوان منتخب تهیه خواهد شد.

خزعلی اظهار کرد: خانواده اثرگذار نیز در ادامه انتخاب می‌شود و هر سال به تعدادی از خانواده‌ها نشان نمونه و تأثیرگذار اهدا خواهد شد تا نسبت به معرفی الگوهای موفق به قشر جوان جامعه اقدام شود.

فاطمه‌السادات کتابچی، مشاور و دستیار ویژه رئیس شورای سیاستگذاری کنگره نیز در این نشست  گفت: از بین هشت کارگروه تعریف شده برای دومین کنگره، کارگروه ورزش، مراحل اول و دوم داوری را پشت سر گذاشته است و امیدواریم با مرحله سوم بتوانیم بانوان برگزیده و تأثیرگذار این حوزه را معرفی کنیم.

وی ادامه داد: در مجموع بیش از 36 هزار نفر در قالب هشت کارگروه در سطح کشور ثبت‌نام داشته‌اند که 725 نفر از بانوان استان یزد، دو هزار و ۸۹۱ نفر مربوط به استان اصفهان و یک هزار و ۵۵۱ نفر نیز مربوط به استان کرمان بودند.

بی‌بی فاطمه حقیرالسادات، دبیر کمیته علمی دومین کنگره ملی بانوان تأثیرگذار نیز در این نشست گفت: در این کنگره از همه مناطق کشور حضور داشته تا هشت بانوی تأثیرگذار ملی انتخاب شوند و سپس در رویداد بین‌المللی بانوان تأثیرگذار حضور پیدا می‌کنند و امیدواریم از ایران نیز بانوان تأثیرگذار جهانی انتخاب شود.

طیبه عابدین‌زاده، دبیر دومین کنگره ملی بانوان تأثیرگذار در استان یزد نیز در این نشست گفت: خوشبختانه دارالعباده یزد بانوان زیادی را در زمینه‌های مختلف به عنوان بانوان اثرگذار دارد که در زمینه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و همچنین ایثار و شهادت به عنوان الگو در جامعه می‌درخشند و این وظیفه ما را سنگین می‌کند و باید نسبت به انتخاب از بین همه این سرآمدان اقدام کنیم. این کنگره تلاش دارد در زمینه معرفی بانوان اثرگذار استان یزد و معرفی بیشتر آنها به جامعه اقدام کند.

انتهای پیام
captcha