محکومیت اظهارات ضداسلامی نماینده ادعایی زرتشیان اقلیم کردستان عراق
کد خبر: 4199166
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲

محکومیت اظهارات ضداسلامی نماینده ادعایی زرتشیان اقلیم کردستان عراق

وزارت اوقاف و امور دینی اقلیم کردستان عراق، اظهارات آوات حسام‌الدین، نماینده ادعایی زرتشتی علیه قرآن کریم و مساجد را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از کتابت، اداره کل همزیستی مذهبی ادارات وزارت اوقاف و امور دینی اقلیم کردستان، روز گذشته، 21 بهمن اظهارات آوات حسام‌الدین، نماینده ادعایی زرتشیان اقلیم کردستان را درباره قرآن، مساجد، و برخی از مناسک اسلامی محکوم کرد.

 به گفته این اداره، حسام‌الدین نماینده زرتشیان اقلیم کردستان نیست و این اظهارات، نظرات شخصی وی بوده است.

این اداره با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: حسام‌الدین در یک مصاحبه شخصی خود را نماینده زرتشتیان معرفی می‌کند، به شیوه‌ای غیرمنطقی و به دور از ارزش‌های مبتنی بر همزیستی، از برخی جملات نامناسب علیه قرآن کریم و (سایر واجبات دینی) استفاده کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: ما این گونه اظهارات مغایر با همزیستی دینی و وحدت را به شدت محکوم و بر همزیستی ادیان تأکید می‌کنیم و از آن به هر نحوی که مایه صلابت کردستان است محافظت و دفاع خواهیم کرد.

در این بیانیه تأکید شده است: به همگان اعلام می‌کنیم که نویسنده این اظهارات ربطی به نمایندگی زرتشتیان در وزارت اوقاف ندارد و این نظر زرتشتیان نیست، بلکه نظر شخصی خود اوست.

آوات حسام‌الدین، اخیراً در مصاحبه‌ای با یک شبکه ماهواره‌ای محلی گفته بود که 9 بار قرآن خوانده، اما قانع نشده است. وی همچنین تصریح کرده بود: وجود مساجد لازم نیست و آنها بخشی از فرهنگ کردی نیستند.

او اظهار کرده بود: از سویی می‌توان از مساجد به عنوان مراکز توانبخشی جوانان، یتیم‌خانه، یا پناهگاه بی‌خانمان‌ها و بی‌بضاعتان، یا به عنوان خانه‌ای برای خانواده‌های شهدا و پناهگاه آوارگان و پناهندگان استفاده کرد. همچنین می‌توان آن‌ها  را تبدیل به مدرسه یا بیمارستان کرد.  

این اظهارات با توجه به زندگی  مسلمانان و زرتشیان برای قرن‌ها در کنار همدیگر و احترام به ارزش‌های دینی و مذهبی همدیگر با تعجب و محکومیت گسترده از جانب گروه‌های مختلف مواجه شده است.

انتهای پیام
captcha