جشنواره ملی تولیدات پویانمایی روایتگر ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان است
کد خبر: 4199783
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان‌وبلوچستان:

جشنواره ملی تولیدات پویانمایی روایتگر ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان است

رضا شریفی گفت: امیدواریم جشنواره ملی تولیدات پویانمایی و عروسکی ایران خیر و برکاتی برای سیستان‌و‌بلوچستان به همراه داشته باشد و بتوانیم ظرفیت‌های استان را آن‌گونه که هست، روایت کنیم.

رضا شریفی معاون استاندارسیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی استانداری، رضا شریفی، معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان‌وبلوچستان، شامگاه ۲۴ بهمن‌ماه در آیین افتتاحیه جشنواره ملی تولیدات پویانمایی و عروسکی ایران که در تالار فرودسی زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم برگزاری جشنواره‌هایی از قبیل جشنواره ملی تولیدات پویانمایی و عروسکی ایران خیر و برکاتی برای سیستان‌و‌بلوچستان به همراه داشته باشد و بتوانیم ظرفیت‌های استان را آن‌گونه که هست، روایت کنیم.
 
وی افزود: شاهد هستم که دست اندرکاران جشنواره پویانمایی در سازمان صدا و سیما برای برگزاری این رویداد هنری چه دغدغه‌ای داشتند، این رویداد مهم با روز میلاد با سعادت امام حسین(ع) مصادف شده که این اعیاد و جشنواره‌ها مایه شادی و نشاط در جامعه است.
 
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان‌وبلوچستان، با اشاره به اینکه صاحب و مخاطب خاص این جشنواره کودکان و نوجوانان هستند، بیان کرد: نسل گذشته نیز با انیمیشن و ساخته‌های این جنس جشنواره‌ها بیگانه نیست، بنابراین برگزاری جشنواره تولیدات پویانمایی و عروسکی در سیستان‌و‌بلوچستان مهد تمدن و در شهرستان زاهدان، شهر حافظان قرآن را به فال نیک می‌گیریم.
 
شریفی ادامه داد: باید ظرفیت‌های سیستان‌وبلوچستان را با استفاده از ابزارهای رسانه و پویانمایی در سرتاسر ایران و کشورهای همسایه معرفی کنیم، کلید واژه پر تکرار این روزهای این استان توسعه همه جانبه و متوازن از شمال تا جنوب استان است، توسعه سخت افزاری شامل زیرساخت‌های راه، راه آهن، آب، برق و ...، جزء اولویت‌های سیستان‌وبلوچستان است که در این راستا کارهای بی‌نظیری از شمال تا جنوب استان انجام شده و مردم استان قدردان این تلاش‌ها هستند.
 
وی تصریح کرد: توسعه نرم افزاری را در کنار توسعه زیرساخت‌ها دنبال می‌کنیم، توسعه در بُعد نرم‌افزاری می‌تواند دستاورد یکی از کارویژه‌های این جشنواره‌ها باشد، تیم فرهنگی استان سیستان‌وبلوچستان مصمم است تا پیوست‌های اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای طرح‌های توسعه‌ای را سامان دهد، مجموعه صدا و سیما انصافا این استان را به یکی از اولویت‌های خود تبدیل کرده، بنده به نمایندگی از استانداری و دستگاه‌های اجرایی از مدیران و دست اندرکاران رسانه ملی تشکر می‌کنم که این فرصت را برای معرفی ظرفیت‌های استان فراهم کردند.
 
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه مهم‌ترین پیام این جشنواره، حال خوش مردم به‌ویژه نسل جدید است که آینده سازان کشور به شمار می‌روند، افزود: دشمنان نسل جدید را نسل زد یا نسل آلفا می‌نامند، قصد دارند به نسل پویا و فعال ما القا کنند که این نسل خواسته دیگری دارد، معتقدم باید نام نسل جدید را نسل ایکس نامگذاری کنند، زیرا دشمنان نتوانستند نسل را بشناسند، این نسل می‌تواند به فرآیند توسعه سرعت ببخشد.
 
شریفی گفت: با جغرافیا، فرهنگ و اقوام متنوع و مختلفی در استان سیستان‌وبلوچستان مواجه هستیم، می‌توانیم عنوان ایران کوچک را به سیستان‌و‌بلوچستان نسبت دهیم، این ظرفیت‌ها می‌تواند به فرآیند توسعه کمک کنند و جایگاه استان را به‌قدری ارتقا دهند که در شأن مردم سیستان‌و‌بلوچستان باشد.
 
وی اضافه کرد: در سرمایه‌گذاری‌های اجتماعی نگاه ویژه‌ای به قشر کودک و نوجوان داریم، شوراهایی متشکل از دانش‌آموزان، انجمن‌ها، کانون‌های فرهنگی و ...، تشکیل دادیم که بتوانند از این ظرفیت‌ها برای توسعه بهره ببریم.
انتهای پیام
captcha