برنامه ملی «مهراد» در سیستان‌و‌بلوچستان آغاز شد
کد خبر: 4199999
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

برنامه ملی «مهراد» در سیستان‌و‌بلوچستان آغاز شد

دوره آموزشی تربیت مدرسان میانی برنامه ملی «مهراد» با حضور مدرسان منتخب میانی از ۳۴ شهرستان استان آغاز شد.

برنامه ملی «مهراد»به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، حسن بروشکی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان‌و‌بلوچستان شامگاه 25 بهمن‌ماه، در آیین افتتاح برنامه «ملی مهراد» که با هدف توانمندسازی معلمان ابتدایی دارای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در زاهدان، گفت: توانمندسازی معلمان از اولویت‌های دستگاه تعلیم و تربیت استان خواهد بود.
 
وی ایجاد زمینه‌های لازم برای بهبود شاخص‌های کمی و کیفی آموزش و پرورش، کاهش نرخ تکرار پایه، ترک تحصیل و ارتقاء شاخص‌های کارایی درونی آموزش و پرورش دوره ابتدایی را از اهداف این طرح عنوان کرد.
 
در ادامه رسول صفرزایی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان‌وبلوچستان نیز بیان کرد: برنامه ملی مهراد، در راستای راهکار ۶_۱۱ و ۷_۱۱ سند و تحقق مهمترین هدف سند تحول بنیادین یعنی عدالت آموزشی تربیتی و کیفیت بخشی به آموزش دانش آموزان دارای نیاز ویژه برای اولین بار در سطح مدارس ابتدایی کشور اجرا می شود.
 
وی گفت: این برنامه تحولی با همکاری اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سیستان‌وبلوچستان و در مرحله استانی با تربیت مدرسین میانی انجام خواهد شد که مدرسان میانی، وظیفه آموزش و توانمندسازی معلم ابتدایی در پایه های اول تا سوم و معلمان چندپایه را در سطح شهرستان/منطقه تا پایان اسفندماه بر عهده خواهند داشت.
انتهای پیام
captcha