جانفشانی مقاومت ناشی از بصیرت و شناخت اهداف است
کد خبر: 4200132
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
دبیرکل حزب‌الله لبنان:

جانفشانی مقاومت ناشی از بصیرت و شناخت اهداف است

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: جانفشانی جنبش‌های مقاومت ناشی از روی انفعال یا واکنش موقت نیست بلکه برگرفته از بصیرت، آگاهی و شناخت اهداف است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المنار، سیدحسن نصرالله عصر امروز جمعه، ۲۷ بهمن به مناسبت گرامیداشت یاد شهدای فرمانده مقاومت اسلامی لبنان؛ سیدعباس موسوی، راغب حرب و حاج عماد مغنیه سخنرانی کرد.
 
سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشت فرماندهان شهید در بیروت تاکیدکرد: اگر رهبران ما امروز بودند، آیا موضع بی‌طرفی داشتند؟ موضع آنها حمایت، مساعدت، پشتیبانی، اعمال فشار و یاری رساندن برای جلوگیری از رسیدن دشمن به اهدافش و پیروزی مظلومان در غزه و فلسطین بود.
 
وی افزود: جانفشانی جنبش‌های مقاومت ناشی از روی انفعال یا واکنش موقت نیست بلکه برگرفته از بصیرت، آگاهی و شناخت اهداف است. دشمن گمان می کند که با از میان برداشتن فرماندهان و رزمندگان ما یا ویرانی منازل می تواند ما را ضعیف یا وادار به عقب نشینی کند.
 
نصرالله در ادامه با اشاره به تجاوزات رژیم صهیونیستی در النبطیه و الصوانه تصریح کرد: تجاوزاتی که در این دو منطقه رخ داد، تحولی است که باید در رویارویی جاری متوقف شود، زیرا غیرنظامیان را هدف قرار داده است. رژیم صهیونیستی در النبطیه عامدانه  غیرنظامیان را هدف قرار داد؛ چرا که امکان اجتناب از این اقدام را داشت.
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: ما در دل یک نبرد حقیقی هستیم که جبهه‌ای شامل بر ۱۰۰ کیلومتر را در بر می‌گیرد. وقتی موضوع مربوط به غیرنظامیان باشد، این امر از حساسیت بالایی نزد ما برخوردار است. هدف قرار دادن غیرنظامیان را تحمل نمی‌کنیم و رژیم صهیونیستی با اینکار پا را فراتر از حد گذاشت.
 
دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: آمریکایی‌ها و صهیونیستها باید بدانند که در فلسطین هم ذره‌ای عقب‌نشینی در کار نخواهد بود.
 
نصرالله تأکید کرد: مقاومت توان موشکی قوی و دقیقی در اختیار دارد که آن را قادر می‌سازد که همه مناطق اراضی اشغالی از کریات شمونه تا ایلات را هدف قرار دهد.
 
وی افزود: برادران در یمن تا به امروز به حمله به کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی ادامه داده‌اند اما نبرد اساسی در غزه جریان دارد.
 
دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: در برابر پروژه آمریکا و اسرائیل در منطقه ما دو گزینه داریم مقاومت یا تسلیم شدن. تاوان تسلیم شدن زیاد و خطرناک و بسیار سنگین است. بهای تسلیم شدن در لبنان، هیمنه سیاسی و اقتصادی اسرائیل علیه کشور ما است. اگر ملت فلسطین تسلیم شده بود اما ساکنان غزه، کرانه باختری و حتی اراضی ۴۸ بیرون رانده شده بودند. مقاومت در فلسطین رژیم صهیونیستی را با بحران موجودیتی روبرو کرده است و اوج آن نیز طوفان الاقصی بود.
 
دبیرکل حزب الله لبنان بیان کرد: آیا ضعف، سستی، خواری و ذلت نیست که مسلمانان نمی‌توانند دارو به غزه ارسال کنند.
 

بهای خون غیرنظامیان خون است، نه مواضع ارتش صهیونیستی

 
دبیر کل حزب الله لبنان تأکید کرد: پاسخ به کشتار (رژیم صهیونیستی) باید از طریق ادامه و تشدید فعالیت و نبرد با این رژیم در جبهه جنوب لبنان باشد.
 
سید نصرالله ادامه داد: هدف قرار دادن شهرک صهیونیست‌نشین کریات شمونه با ده‌ها موشک کاتیوشا و تعدادی موشک «فلق» پاسخ اولیه بود.
 
وی تأکید کرد: دشمن تاوان ریختن خون زنان و کودکان ما در النبطیه، الصوانه و دیگر مناطق را خواهد پرداخت. بهای خون غیرنظامیان خون خواهد بود، نه مواضع (ارتش رژیم صهیونیستی).
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: مقاومت لبنان دارای قابلیت‌های موشکی فوق‌العاده و دقیقی است که از شهرک صهیونیست‌نشین کریات شمونه تا منطقه ایلات در جنوب فلسطین اشغالی را تحت پوشش قرار می دهد.
وی افزود: هزینه تسلیم شدن زیاد، خطرناک، گزاف و بسیار حیاتی است. ما با دو گزینه در برابر دشمن صهیونیستی روبرو هستیم؛ تسلیم شدن یا مقاومت. تسلیم شدن یعنی تن دادن، ذلت، بردگی و تحقیر بزرگ و کوچک ما و دست اندازی به آبرو و اموال ما.
 
سیدنصرالله تأکید کرد: مقاومت، دشمن را در یک بحران بر سر موجودیت قرار داد که با عملیات طوفان الاقصی به اوج خود رسید.
 
وی گفت: آیا این ذلت، ضعف و سستی نیست که کشورهایی که دو میلیارد مسلمان را اداره می‌کنند، نمی‌توانند دارو و غذا برای مردم غزه وارد این منطقه کنند؟
 
دبیر کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: تبیین حقایق از جمله وظایفی است که بر دوش ما و بر دوش ملت‌های اسلامی و آزادگان جهان گذاشته شده است.
 

هدف همگی در محور مقاومت، شکست دشمن و پیروزی غزه است

 
دبیر کل حزب الله لبنان گفت: آنچه در رسانه‌های اسرائیلی و غربی در خصوص حوادث 7 اکتبر گفته شده است، جعل و تقلب و ترویج تبلیغات جدید «اسرائیل» است. تشبیه جنبش حماس با گروه تروریستی داعش تلاشی از سوی اشغالگران برای تحریف تصویر این جنبش در جهان بود. مقامات اروپایی به ما گفتند که در مورد حوادث 7 اکتبر گمراه شده‌اند.
 
وی افزود: اسرائیلی‌ها نتوانستند حتی یک مدرک از دروغ‌هایی را که از 7 اکتبر مطرح کرده‌اند، به دنیا ارائه دهند. اگر تحقیقاتی در مورد 7 اکتبر آغاز شود، مبنای اخلاقی و حقوقی که نتانیاهو و بایدن با اصرار بر از بین بردن حماس مدعی آن هستند، فروخواهد پاشید. بسیاری از جمله کشورهایی که می‌گویند با حماس دوست هستند، روایت جعلی تاریخی اسرائیل در مورد 7 اکتبر را باور کردند.
 
دبیر کل حزب الله لبنان گفت: در سالروز شهادت فرماندهان شهید بر گزینه مقاومت که موثر بودن آن اثبات شده است، تأکید می‌کنیم. ما خواهان این هستیم که ارتش لبنان ارتشی قوی و مقتدر باشد اما آمریکا مانع این است که ارتش لبنان قوی شود. تأثیر مقاومت مردمی در آزادسازی فلسطین و عراق اثبات شده است. زبان قاصر از مقاومت غزه و پایداری این مردم است. در لبنان باید بر مقاومت و سلاح آن و توان آن بیش از هر زمان دیگری توجه کنیم زیرا مقاومت دشمن را دچار هراس می‌کند و بازدارندگی ایجاد می‌کند و این ویژگی مقاومت مردمی است. هدف همگی در محور مقاومت، شکست دشمن و پیروزی غزه است. منظور از شکست دشمن در این نبرد شکست در تحقق اهدافش است.
 
وی بر ضرورت وارد آوردن خسارات و تلفات به دشمن برای وادار کردن آن به شکست تأکید کرد و گفت: هدف ما پایداری مقاومت و ساکنان غزه است.
نصرالله درباره مذاکرات سیاسی هم گفت: گروه‌های فلسطینی این موضوع را به حماس واگذار کرده‌اند و ما وارد این فاز نمی‌شویم.
 
وی تصریح کرد: سلاح مقاومت برای تغییر نظام سیاسی، قانون اساسی، نظام حکومتی و اعمال سهمیه‌بندی‌های طایفه‌ای جدید در لبنان نیست؛ سلاح مقاومت برای حفاظت از لبنان است.
 
دبیر کل حزب الله لبنان تأکید کرد: مرزهای زمینی ترسیم شده است و هرگونه مذاکره‌ای بر اساس «از خاک لبنانی ما خارج شوید» خواهد بود. فرهنگ مقاومت ما، فرهنگ زندگی و عزت است و نه فرهنگ ذلت و تسلیم.
انتهای پیام
captcha