نصرالله: قدرت امروز محور مقاومت به برکت انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4199690
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴

نصرالله: قدرت امروز محور مقاومت به برکت انقلاب اسلامی است

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه سپاه پاسداران از همان ابتدا، پشتیبان واقعی و حامی همه گروه‌های مقاومت بوده است گفت: قدرت امروز محور مقاومت، به برکت انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی امروز سه‌شنبه، ۲۴ بهمن به مناسبت «روز جانبازان و اسرای مقاومت» گفت: رژیم صهیونیستی نتوانسته اهداف خود را در غزه محقق کند و تنها در حال انتقام گرفتن از غیرنظامیان است.

وی با تبریک روز پاسدار به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تأکید کرد: سپاه پاسداران از همان ابتدا، پشتیبان واقعی و حامی قوی همه گروه های مقاومت بوده است.

نصرالله گفت: ۱۳۰ روز از پایداری افسانه‌ای مبارزان مقاومت در غزه، قهرمانی‌های معجزه‌وار و صبر بی‌همتای آنان در طی تاریخ می‌گذرد و از سوی دیگر ۱۳۰ روز نیز از شکست اسرائیل و ناتوانی آن در تحقق هدف‌هایش می‌گذرد. ۱۲۹ روز نیز از حمایت، پشتیبانی و همراهی کشورهای محور مقاومت و بسیاری از ملت‌های جهان می‌گذرد.

وی ادامه داد: به تمامی خانواده‌های شهیدان در تمامی جبهه‌های مقاومت که در این روزها به شهادت رسیده‌اند تبریک و تسلیت می‌گوییم و از خداوند برای مجروحان شفای عاجل طلب می‌کنیم.

دبیر کل حزب‌الله تصریح کرد: سپاه پاسداران از همان ابتدا، پشتیبان واقعی و حامی همه گروه‌های مقاومت بوده است و قدرت امروز محور مقاومت، به برکت این انقلاب اسلامی است که در ایام سالگرد آن به سر می‌بریم.

او درباره موضع اصلی منطقه در این روزها یعنی غزه گفت: آنچه در غزه اتفاق می‌افتد باید وجدان همه مردم جهان را به لرزه درآورد و آنها باید در قبال این تجاوزات و ایجاد فاجعه انسانی احساس مسئولیت کنند زیرا خطرناک‌ترین کار مسئول بودن نزد خداوند است و در قیامت از ما پرسیده خواهد شد که چه کرده‌ایم.

وی افزود: آنچه امروز منطقه و دنیا را به خود مشغول کرده است، مسئله فلسطین و جنایت‌ها و تجاوزهایی است که علیه مردم غزه انجام می‌شود. این رژیم نتوانست اهداف خود را محقق کند و مقاومت و جانفشانی مردم غزه در طول تاریخ بی‌سابقه است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان به حمایت‌های مقاومت لبنان از غزه اشاره و تأکید کرد: حمایت‌هایی که ما در لبنان از مردم غزه می‌کنیم مسئولیت اخلاقی و دینی است که بر گردن همه ماست. آنچه در غزه رخ می‌دهد باید وجدان هر انسانی در جهان را به لرزه درآورد. ما در جبهه لبنان اقداماتمان در حمایت از غزه منطبق با ارزش‌های اخلاقی و دینی است و در این امر سرزنش و حرف‌های هیچ کس برای ما مهم نیست.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: وجود رژیم صهیونیستی را برای کل منطقه یک مصیبت و فاجعه دانست و گفت: وجود یک اسرائیل قوی خطرناک بود اما رژیمی که ترسناک نباشد و در برابر آن بازدارندگی ایجاد شده باشد برای مردم منطقه خطر و زیان کمتری به همراه دارد.

نصرالله خاطرنشان کرد که با توجه به آنچه در غزه می‌گذرد منافع ملی لبنان، سوریه، اردن و مصر ایجاب می‌کند که رژیم صهیونیستی از این نبرد شکست خورده و درهم شکسته بیرون آید.

رژیم صهیونیستی ریشه بحران‌های منطقه است

نصرالله گفت: اقدامات ما در جبهه لبنان یک مسئولیت ملی و در وهله نخست پاسخی راستین به مسئولیت ایمانی، اخلاقی و دینی ما است.  رژیم اشغالگر ریشه بحران‌های منطقه است و وقایع غزه باید وجدان جهانیان را به لرزه درآورد و آن‌ها باید در قبال این حمله و فاجعه بشری احساس مسئولیت کنند.

دبیرکل حزب‌الله افزود: گشایش جبهه لبنان با اشغالگران در درجه نخست منافع ملی ما را در جلوگیری از پیروزی اسرائیل تشکیل داد.

وی افزود: این که برخی می‌گویند منفعتی در اقداماتی ما در جبهه لبنان نیست، خود یک مشکل و موضوعی فاجعه‌آمیز است. برخی طرف‌ها، دستاوردها و پیروزی‌ها هر چه هم که باشد، از پیش حکم خود را صادر کرده‌اند و آن چه را تحقق می‌یابد دستاورد خیالی می‌خوانند.

سیدحسن نصرالله افزود: فضای هراس‌افکنی عظیمی در لبنان تشکیل شده که سیاستمداران و برخی شخصیت‌ها در آن مشارکت می‌کنند، تا حدی که به سطح انحطاط اخلاقی و پایین‌ترین سطح ممکن رسیده است. برخی طرف‌ها در لبنان اهالی جنوب را از آغاز جنگ می‌ترسانند و این موضوع به منزله «اسفل السافلین» و پایین‌ترین سطح ممکن (از اخلاق) است.

نصرالله ادامه داد: باید نسبت به جنگ روانی دشمن و شایعه‌های رسانه‌های اجتماعی در راستای هراس‌افکنی در میان مردم و تحت تأثیر قراردادن اراده و موضع آنان هوشیار بود. باید توجه داشت که برخی افراد در رسانه‌های اجتماعی اطلاعات رایگانی را در اختیار دشمن قرار می‌دهند. دشمن از خیلی وقت پیش از جاسوس‌های خود بی‌نیاز شده زیرا دستگاه شنود همراه شما است، محل حضورتان را مشخص و همه چیز را منتقل می‌کند.

مقاومت، پاسخگوی تجاوزات دشمن و قدرت بازدارنده است

سیدحسن نصرالله تأکید کرد ما همه تحولات منطقه را رصد می‌کنیم و همه احتمالات را برای خود باز می‌دانیم اما در  جبهه جنوب با نگاه  به غزه می‌جنگیم. در نتیجه وقتی تجاوز به غزه متوقف شود، شلیک گلوله‌ها در جنوب نیز متوقف خواهند شد و در صورت توقف حملات اگر دشمن صهیونیستی دست به هر اقدامی بزند، ما به  قوانین و معادلات موجود خود باز خواهیم گشت؛ زیرا وظیفه مقاومت، بازدارندگی دشمن و پاسخ‌های متناسب به آن خواهد بود.

نصر الله در پایان تأکید کرد هرکس ما را به گسترش جنگ تهدید کند ما نیز او را به گسترش جنگ تهدید خواهیم کرد و هرکس تصور کند مقاومت در لبنان حتی یک لحظه احساس ترس یا سردرگمی می‌کند؛ سخت در اشتباه است و باید در محاسبات خود تجدید نظر کند. مقاومت امروز مصمم‌تر و قوی‌تر از هرزمان دیگری برای مقابله با دشمن در هر سطحی از رویارویی و درگیری قرار دارد.

انتهای پیام
captcha