نقش حساس مجلس خبرگان در تعیین مرکزیت نظام برای مردم تبیین شود + صوت
کد خبر: 4200665
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳
حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم:

نقش حساس مجلس خبرگان در تعیین مرکزیت نظام برای مردم تبیین شود + صوت

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه معین کردن و انتخاب ولی فقیه مهم‌ترین اقدام مجلس خبرگان رهبری است، گفت: این مجلس جایگاه بسیار مهمی در تعیین مرکزیت و محور نظام دارد که باید برای مردم تبیین شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره ضرورت  مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و تبیین اهمیت جایگاه این مجلس این برای مردم، گفت: خبرگان رهبری تعیین‌کننده رهبر است. بنابراین مرکزیت این نظام که ولایت‌فقیه است، مرهون اقدامات خبرگان رهبری است.

وی با بیان اینکه در زمان رحلت امام خمینی(ره) در کمتر از 24 ساعت نشست خبرگان، موجب انتخاب رهبری این چنین فرزانه شد، ادامه داد: رهبر انقلاب طی 37 سال گذشته، انقلاب و نظام را رهبری کرده و در مقابل بحران‌هایی که بیگانگان و برخی از عناصر داخلی ایجاد کرده‌اند به خوبی کشور را مدیریت کرده‌ است.  


بیشتر بخوانید: 


آشنایی خبرگان با دغدغه‌های مردم

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم با تأکید بر نقش و اهمیت بالا و برجسته خبرگان، ادامه داد: خبرگان وظیفه‌ای نسبت به معیشت، اشتغال و گرفتاری‌های اقتصادی مردم ندارند اما در عین حال، دغدغه‌های مردم را در اجلاس‌های شش ماه یکبار خود با مسئولان کشور در میان می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه مجلس خبرگان در طی مدت هشت سال که مسئولیت و نمایندگی مردم را دارند، به دلیل ائمه جمعه بودن یا با مردم مرتبط هستند و یا از شخصیت‌هایی هستند که در هر شهری مورد مراجعه مردم قرار می‌‌گیرند و مشکلات و گلایه‌های آنها را می‌شنوند، اظهار کرد: اعضای مجلس خبرگان طی جلساتی که با وزرای مربوطه دارند، این مسائل را مطرح می‌‌کنند و برای برطرف کردن درخواست‌های مردم مطالبه می‌کنند تا به آنها پاسخ داده شود.  

ضرورت تبلیغات ایجابی نامزدهای انتخاباتی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: مجلس خبرگان رهبری، جایگاه بسیار مهمی دارد گرچه از نظر شرح وظیفه، وظایف محدودی دارند اما جنس وظیفه آنها به گونه‌ای است که هم رهبر را تعیین می‌کنند و هم بر دوام و بقای شرایط در وجود رهبری دائما نظارت می‌کنند.

کد

وی درباره اخلاق انتخاباتی در نظام مردم‌سالاری دینی با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در دیدار با مردم تبریز  مبنی بر «اجتناب از اهانت به دیگران، بداخلاقی و سیاه‌نمایی»، ادامه داد: در تبلیغات انتخاباتی باید هر نامزد و هوادار و طرفدار هر نامزد، جهات مثبتی که در وجود آن نامزد است را مطرح کند بنابراین تبلیغات باید ایجابی باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید در تبلیغات انتخاباتی از حمله به دیگران و تخریب و شبهه‌آفرینی به سایر نامزدهای انتخاباتی پرهیز شود، گفت: همچنین سعی شود تا جهات مقبول نامزد انتخاباتی را مطرح شود و از شبهه افکنی نسبت به سایرین خودداری شود. در این صورت است که اخلاق انتخاباتی رعایت می‌شود.

انتخابات، اصل نظام است

وی درباره تلاش دشمنان بر بزرگ‌نمایی ضعف‌ها و به رخ کشیدن کمبود‌ها و نقش خواص در ترغیب مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات، تصریح کرد: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن این شبهات را خنثی کرده است. این حضور بسیار پرشکوه مردم در جشن چهل و پنج سالگی پیروزی انقلاب اسلامی پاسخی به همه این شبهات بود و ان‌شاءالله مردم همانطور که در راهپیمایی 22 بهمن حضوری پرشور داشتند در انتخابات  نیز حضور پرشوری خواهند داشت.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم بیان کرد: مردم ما کاملا هوشمندانه درباره مسائل مربوط به کلیات نظام و مسائل ومشکلات معیشتی و اقتصادی و ... عمل می‌کنند چنانکه در مناسبت‌های سیاسی چون راهپیمایی‌ها به صورت گسترده شرکت می‌کنند اما نسبت به گرانی‌ها اعتراض دارند. به عبارت دیگر یعنی اینگونه نیست که اعتراض به گرانی‌ها موجب شود تا در راهپیمایی‌ها و سایر عرصه‌های سیاسی شرکت نکنند.

وی تأکید کرد: مردم در راهپیمایی شرکت می‌کنند چون می‌دانند این حمایت از نظام است و از سوی دیگر اعتراض خود را نسبت به گرانی‌ها و تورم دارند. بنابراین تفکیک این دو مسئله ضرورت دارد. باید اصول را از فروع جدا کرد و بر روی اصول ایستاد و فروع را مطالبه و اجرایی کرد.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم در پایان با تأکید بر اینکه انتخابات از اصول اساسی نظام است، گفت: انتخابات یعنی تعیین سرنوشت برای ملت ایران. بنابراین باید به اصول پرداخت و از پرداختن به فروع در شرایط حاضر خودداری کرد.

انتهای پیام
captcha