ارتقای جایگاه بین‌المللی ایران از مسیر مشارکت حداکثری در انتخابات
کد خبر: 4200327
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
مالکی بیان کرد:

ارتقای جایگاه بین‌المللی ایران از مسیر مشارکت حداکثری در انتخابات

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حمایت همیشگی مردم از نظام و انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن با وجود گلایه‌ها و نارضایتی‌ها از وضعیت اقتصادی، اظهار کرد: قطعاً انتخاباتی که با حضور پررنگ مردم برگزار شود بر ارتقای جایگاه نظام در معادلات بین‌المللی تأثیرگذار است و کشور را در مذاکرات بین‌المللی در موضع برتر قرار می‌دهد.

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با ایکنا درباره تأثیر حضور پرشور مردم و مشارکت حداکثری در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در افزایش اقتدار و امنیت ملی در عرصه بین‌المللی، گفت: طبیعی است ایران تنها کشور در دنیا است که بیشترین انتخابات را برگزار کرده است و این حکایت از تأکید نظام بر جمهوریت و مردم‌سالاری دارد.

وی با بیان اینکه به هر جهت با توجه به شرایطی که داریم، فشارهایی از جهات مختلف معیشتی، اقتصادی، تحریم‌ها و ... بر مردم وارد است، ادامه داد: با این وجود حضور مردم نقش مؤثری در اصلاح امور دارد و این مشارکت نشان می‌دهد که توطئه‌های دشمنان در اراده ملت ایران، خللی ایجاد نمی‌کند چنانکه در سالروز جشن پیروزی انقلاب، صدای واقعی مردم ایران را همگان در داخل و خارج شنیدند.


بیشتر بخوانید: 


مالکی با تأکید بر حمایت مردم از نظام و  انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن با وجود گلایه‌ها و نارضایتی‌ها از وضعیت اقتصادی، اظهار کرد: قطعاً انتخاباتی که با حضور پررنگ مردم برگزار شود بر ارتقای جایگاه نظام در معادلات بین‌المللی تأثیرگذار است و کشور را در مذاکرات بین‌المللی در موضع برتر قرار می‌دهد. 

خلق حضور حماسی مردم در صحنه‌های انتخابات و مشارکت‌ها

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: هرچند امروز مردم با مشکلاتی چون گرانی، تورم و ... مواجه هستند و دولت نیز تلاش زیادی برای رفع مشکلات انجام داده، مع‌ذلک مشارکت حداکثری در این وضعیت از تهدیدات دشمن خواهد کاست زیرا دشمنان متوجه کم‌اثر بودن فشارها و تحریم‌ها می‌شوند. 

وی تصریح کرد: ملت آگاه، بیدار و هوشیار ایران همواره نشان داده‌اند که هر زمان صحنه انتخابات و مشارکت‌ها و حضورهای حماسی بوده است، نمایش خوبی داشته‌اند و همیشه در حمایت از نظام و آرمان‌های انقلاب به صحنه آمده‌اند و امیدواریم در انتخابات پیش‌رو نیز شاهد حضور پرشور و جانانه مردم باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: مشارکت قدرتمند در انتخابات زمینه تشکیل یک مجلس منسجم و در تراز انقلاب را فراهم می‌کند و موجب افزایش اقتدار ملی و بین‌المللی کشور می‌شود. این بازتاب بین‌المللی قطعا موجب تقویت جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان خواهد شد.

ضرورت ایفای نقش اساسی توسط احزاب در کشور

مالکی در پاسخ به این سؤال که به نظر شما با تأیید صلاحیت‌های صورت گرفته، آیا فضای رقابتی میان جریان‌ها و سلایق مختلف فراهم شده است، گفت: به هر حال احزاب، جناح‌ها و اشخاص باید فعالیت‌های خود را داشته باشند. این واقعیتی است که به هر جهت در کشورمان به علت اینکه احزاب سیاسی جایگاه واقعی خودشان را در جامعه پیدا نکرده‌اند، دستگاه‌های دولتی نسبت به مشکلات جریان‌های سیاسی توجه آن چنانی نداشته‌اند و این یک نقص است.

وی ادامه داد: کشور باید به این سمت حرکت کند که احزاب سیاسی، نقش اساسی داشته باشند، این هم از طرف دولت باید مورد توجه قرار گیرد و هم احزاب. آنها باید کاری کنند که مردم پذیرش حضور احزاب را در عرصه سیاسی مشاهده کرده و احزاب نیز برنامه‌‌های مشخص و مدون خود را در حوزه‌های مختلف به افکار عمومی ارائه دهند.

مالکی در پایان تأکید کرد: این از جمله اشکالات در جریان‌های سیاسی کشور بوده است که تا کنون با آن روبرو بوده‌ایم که باید برطرف شود و این اهتمام نباید تنها معطوف به فصل انتخابات باشد.

گفت‌وگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام
captcha