شخصیت امام راحل در جهان زنده است
کد خبر: 4200766
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱
حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور:

شخصیت امام راحل در جهان زنده است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اینکه شخصیت امام(ره) اعرف از تعریف است، گفت: شخصیت امام راحل در جهان زنده است ولی ما وظیفه پاسداشت از شخصیت ایشان را داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اولین نشست معرفی جایزه جهانی امام خمینی(ره) که شامگاه دوشنبه، ۳۰ بهمن‌ماه در تالار وحدت تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه این جلسه به بهانه ادای احترام به امام راحل برگزار شده است، ضمن تشکر از رهبران ادیان، طلاب جامعه‌المصطفی و طلاب جامعه الزهرا(س) که در جلسه حضور دارند و افرادی که برخط این مراسم را می‌بینند، گفت: شخصیت امام(ره) اعرف از تعریف است. در جاهایی که نه سفیر، نه رایزن و نه نماینده‌ای از ایران وجود داشت، گفتمان امام راحل و شخصیت ایشان از گذشته راهگشای دلدادگان به اسلام، مکتب مقاومت و گفتمان ایستادگی بوده است.  

وی ادامه داد: تأثیر امام راحل در سه گزاره عرصه بین‌الملل، بازگشت معنویت در جهان اسلام و بیداری اسلامی و استقلال در کشور ما خلاصه می‌شود که این امر، دستاورد بزرگی است. 

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و ایستادگی و مقاومت غزه که حکایت از تأثیر گفتمان امام(ره) بر آن‌ها دارد، اضافه کرد: اینها حکایت از تأثیرگذاری آرمان‌های بنیانگدار کبیر انقلاب اسلامی در عرصه بین‌المللی است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: شخصیت امام راحل در جهان زنده است ولی ما وظیفه پاسداشت از شخصیت ایشان را داریم. 

وی با اشاره به ضرورت بازخوانی نامه امام(ره) به گورباچف، بیان کرد: امروز یکی از شبکه‌های مهم روسیه و در یکی از برنامه‌های پر بیننده، برنامه مستندی با همکاری رایزن فرهنگی در روسیه تهیه و پخش کرده است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأکید کرد: این جایزه سال ۹۲ در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد اما محقق نشد و امسال با اصلاحات و بازبینی محقق و انجام شد که با ارتقایی در سطح جایزه، هر دوسالا از بهمن سال آینده برگزار می‌شود. همچنین رئیس‌جمهور، رئیس شورای سیاست‌گذاری این جایزه جهانی است و قرار است چند رویداد ملی و بین‌المللی برای معرفی بهتر جایزه برگزار شود.  

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور اظهار کرد: این اولین رویداد جایزه جهانی حضرت امام خمینی(ره) است؛ این امر ترویج گفته‌های امامین انقلاب است و امیدواریم منظومه فکری امامین انقلاب را در دل دوستان و علاقه‌مندان بنشانیم.

انتهای پیام
captcha