مردم به کسی رأی دهند که برنامه‌‌اش به مصوبه مجلس تبدیل شود
کد خبر: 4200830
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۶
امام جمعه زابل:

مردم به کسی رأی دهند که برنامه‌‌اش به مصوبه مجلس تبدیل شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی گفت: مردم سیستان به کسی رأی بدهند که برنامه‌هایش برای حل مشکلات و مسائل سیستان قابلیت تبدیل شدن به مصوبه مجلس شورای اسلامی داشته باشد.

حجت الاسلام عزیزی امام جمعه زابلبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی، امام جمعه زابل شامگاه دوشنبه، 30 بهمن، در جلسه جهاد تبیین ویژه نیروهای شاخص جامعه ایثارگری سیستان، اظهار کرد: حیف است که شما برای کاندیداها خرج بشوید چون شما یادگار بهشت و دوران دفاع مقدس هستید. در مقام پاسخگویی خودتان را قرار ندهید بلکه خود را در مقام ارشاد قرار بدهید. امکان دارد هرکدام از شما نسبت به فردی نظر مثبتی داشته باشید و باید هم داشته باشید؛ هرکدام از شما پای صندوق خواهید رفت و به دو نفر رأی خواهید داد اما این عنوان بالاتر از آن است که برای فلان فرد خرج بشود.

وی با اشاره به جلسه‌ای که با رأی اولی‌ها داشت،‌ گفت: در این جلسه به این عزیزان گفتم که به آدم بی‌بندوبار و ناآگاه و بی‌تقوا رأی ندهید؛ به کسی ‌که می‌خواهد با پول و دنیا از شما رأی بگیرد یقیناً نباید رأی داد.

امام جمعه زابل در ادامه خطاب به شرکت‌کنندگان در جلسه جهاد تبیین، اظهار کرد: کسی‌که با طایفه‌ای معامله می‌کند که من از طایفه شما 100 نفر را سرکار می‌برم، یقیناً نباید به وی رأی داد چون از شرح وظایف یک نماینده خارج است، به مردم بگویید در انتخابات پیش رو، به کسی رأی بدهند که برای مسائل سیستان برنامه‌ای که قابلیت تبدیل شدن به مصوبه مجلس شورای اسلامی داشته باشد. به کسی رأی بدهند که از مجلس کسب اعتبار نکند، بعضی‌ها وارد شغلی می‌شوند ولی تازه از آن شغل خودشان را به بالا می‌کشند باید به کسی رأی داد که او باعث زینت نمایندگی بشود نه اینکه نمایندگی باعث زینت او بشود.

حجت‌الاسلام عزیزی گفت: به کسی رأی بدهیم که تسلیم خدا باشد، اگر کسی برای دنیا نماینده شود چه اتفاقی می‌افتد؟ 56 نفر آدم در سیستان ادعا دارند که ما راه حل سیستان در مشت‌هایمان است یعنی چه؟ یعنی همین حالا، 56 نفر باید 56 طرح عملیاتی داشته باشند، یعنی اگر فردی رأی نیاورد، هفته بعد دفتر فرماندار برود و بگوید کاندید شدم که رأی بیاورم ولی حالا که رأی نیاوردم این طرح من برای مرز، برای آب، برای اشتغال و...، چنین فردی اگر برنامه داشت و حل مشکل منطقه و مردم را برای خود وظیفه می‌دانست، معلوم است که برای خدا آمده، اما برخی‌ها بر اساس شنیده‌ها، پول می‌دهند و رأی می‌خرند؛ این برای خدا نیست. وقتی رأی من را با پول بخرد دل او را دیگری با پول بیشتر خواهد خرید.

وی با بیان اینکه اگر کسی برای غیر رضای خدا به میدان آمد چه اتفاق خواهد افتاد؟، به فرمایش خداوند در سوره عنکبوت اشاره کرد و گفت: آن خانه‌ای که این فرد خواهد ساخت و نمایندگی که خواهد داشت، مثل خانه عنکبوت سست است و خیلی زود محبتش از دل‌ها بیرون خواهد رفت. ما باید مردم را تشویق کنیم. هرکسی را که شورای نگهبان تأیید کرده معنایش این است که مورد تأیید است اما این وظیفه ماست که مسلمان‌تر و خداترس‌تر را پیدا و انتخاب کنیم.

انتهای پیام
captcha