حافظ عربستانی: مسابقات قرآن ایران فضایی سرشار از معنویت و روحانیت داشت
کد خبر: 4200904
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

حافظ عربستانی: مسابقات قرآن ایران فضایی سرشار از معنویت و روحانیت داشت

عبدالقادر بن مروان صقعه، نماینده عربستان سعودی در چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم فضای این دوره از رقابت‌ها را سرشار از روحانیت و معنویت توصیف کرد.

حافظ عربستانی: مسابقات قرآن ایران را سرشار از معنویت و روحانیت یافتم

عبدالقادر بن مروان صقعه، حافظ قرآن و نماینده کشور عربستان در رشته حفظ چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در گفت‌و‌گو با ایکنا سخنان خود را با نام خداوند و درود به پیامبر و خاندان مطهر و صحابه برگزیده او آغاز کرد و درباره این دوره رقابت‌ها در ایران گفت: این مسابقه را سرشار از روحانیت و معنویت یافته است. به گفته این حافظ قرآن کریم، اهتمام به  تلاوت، تجوید و حفظ قرآن کریم بر اهمیت کلام‌الله مجید و جایگاه این کتاب آسمانی نزد جوانان و تمام مسلمانان دلالت دارد. به گفته وی  قرآن همیشه سرچشمه خیر بوده و خداوند نیز بر این امر تأکید کرده است.

عبدالقادر صقعه همچنین بر اهمیت قرآن در تحقق وحدت میان مسلمین و برقراری روابط برادرانه میان کشورهای اسلامی نیز تأکید کرد و گفت: قرآن کریم همانگونه که در این کتاب الهی آمده است «إِنَّ هَذَا الْقرآن يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ ... : قطعاً اين قرآن به [آيينى] كه خود پايدارتر است راه مى‌نمايد..»(سوره مبارکه إسراء/9) و  هر کس که از این قرآن اطاعت کند و از آن بهره ببرد، حتماً به راه حقیقت هدایت می‌شود. همچنین اهمیت این قرآن نزد ما به عنوان مسلمانان جایگاه آن را در نزد دیگر ملت‌ها بالا می‌برد چرا که قرآن به بهترین راه و استوارترین طریقه ما را راهنمایی می‌کند.

حافظ عربستانی: مسابقات قرآن ایران را سرشار از معنویت و روحانیت یافتم

 وی همچنین از سطح بالای شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات و همچنین سطح بالای داوری و نیز از کیفیت برگزاری این رویداد تمجید کرد.

در سال‌های اخیر این نخستین بار است که عربستان سعودی نیز نماینده‌ای به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران اعزام می‌کند. در اقدامی کم‌سابقه، عبدالله بن سعود العنزی، سفیر عربستان سعودی نیز به همراه گروهی از سفارت این کشور در سالن برگزاری این دوره از مسابقات حضور یافت و  همچنین با متسابق سعودی نیز دیدار و برای او آرزوی موفقیت کرد.

چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران از ساعت ۱۵ جمعه، ۲۶ بهمن‌ماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شد و تا فردا، دوم اسفندماه که زمان برگزاری مراسم اختتامیه این رویداد است، ادامه خواهد داشت.

این مسابقات در بخش برادران (بزرگسالان و دانش‌آموزی) در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل از ۲۷ بهمن تا اول اسفندماه جاری، بعد از ظهرها از ساعت ۱۵ تا ۲۱ و در بخش بانوان (بزرگسالان و دانش‌آموزی) در رشته‌های قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن طی ۲۸ تا ۳۰ بهمن صبح‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ برگزار شده است.

مراسم اختتامیه و اعلام نفرات برتر دوم اسفندماه با حضور رئیس‌جمهور از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در همین محل برگزار شده و پنجشنبه، سوم اسفندماه، متسابقان به همراه اعضای هیئت داوران این دوره به محضر رهبر معظم انقلاب می‌رسند.

مخاطبان ایکنا تا پایان این رقابت‌ها می‌توانند از طریق پرونده ویژه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران این رویداد را پیگیر باشند.

انتهای پیام
captcha