انتخاب «عثمان طه» به عنوان چهره قرآنی سال در کربلا + عکس
کد خبر: 4201708
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷

انتخاب «عثمان طه» به عنوان چهره قرآنی سال در کربلا + عکس

آستان مقدس حسینی «عثمان طه»، خوشنویس مشهور را به عنوان چهره قرآنی امسال انتخاب و به او نشان افتخار اهدا کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی، رایزنی امور قرآنی آستان مقدس حسینی(ع) در راستای برنامه‌های روز جهانی قرآن کریم، خوشنویس مشهور قرآن کریم، عثمان طه را به عنوان چهره قرآنی امسال برگزید.

 

شیخ حسن المنصوری، مشاور دبیرکل آستان حسینی در امور قرآنی گفت: در ادامه رویکرد تجلیل از صاحبان تجربه و تخصص در عرصه خدمت به قرآن کریم، رایزنی امور قرآنی آستان مقدس حسینی(ع) برای سومین سال متوالی در برنامه انتخاب شخصیت سال قرآنی، دکتر عثمان طه(90 ساله)، خوشنویس معروف را که در طول چند دهه‌ تلاش‌های بسیاری در زمینه کتابت قرآن کریم انجام داده و نسخه خطی قرآن او در میان صدها میلیون مسلمان در سراسر جهان دست به دست می‌شود، به عنوان چهره قرآنی امسال معرفی کرده است.

المنصوری افزود: خبر انتخاب این شخصیت به هنگام دیدار با این خوشنویس در اقامتگاه ایشان در مدینه منوره به وی اعلام شد و با اهدای نشان افتخاری که آستان حسینی(ع) در مراسم بزرگداشت روز جهانی قرآن کریم به قرآن‌پژوهان برجسته تقدیم می‌کند از ایشان تجلیل شد.

عثمان طه، خوشنویس نیز با تشکر از دست‌اندرکارانی که در انتخاب وی به عنوان چهره قرآنی سال، نقش داشتند، ابراز تمایل کرد که در صورت بهبود وضعیت سلامتی خود به عراق سفر کند. وی همچنین تأثیر مثبت خوشنویسی هاشم البغدادی، استاد خوشنویس فقید عراقی، را ستود.

گفتنی است آستان مقدس حسینی(ع) سال گذشته دکتر «فاضل السامرایی» را به پاس زحمات دانشگاهی در حوزه پژوهش علمی قرآن کریم به عنوان چهره سال برگزید.

انتهای پیام
captcha