مشکلات معیشتی دلیل درستی برای قهر با صندوق رأی نیست
کد خبر: 4202204
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
علی‌اکبر صالحی:

مشکلات معیشتی دلیل درستی برای قهر با صندوق رأی نیست

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان با بیان اینکه هیچ کس منکر مشکلات معیشتی نیست، گفت: نباید این مسایل را برای عدم مشارکت در انتخابات بهانه قرار داد و با صندوق‌های رأی قهر کرد بلکه با مشارکت حداکثری می‌توان دست به انتخاب افرادی زد که مسیر اصلاح امور را تسهیل کنند.

علی اکبر صالحی

علیاکبر صالحی، قائم مقام فرهنگستان علوم ایران و وزیر اسبق امور خارجه کشورمان، در گفت‌وگو با ایکنا درباره اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات 11 اسفند اظهار کرد: انتخابات یک حرکت سرنوشت‌ساز برای ملت محسوب می‌شود؛ حضور در انتخابات باعث خواهد شد ما بتوانیم حقوق‌مان را حداقل در سطح بین‌المللی استیفا کنیم و این را مدنظر قرار دهیم اگر در سطح بین‌المللی دیگر کشورها به ویژه دشمنان متوجه شوند که ملت حامی دولت و حکومتش هست قطعاً طور دیگر با ما رفتار خواهند کرد.

وی افزود: برای اینکه پشتیبانی از دولت و حاکمیت را نشان دهیم بایستی در انتخابات شرکت کرد و این کمترین چیزی است که در مقابل خون شهدای عزیز که این انقلاب را به ارث گذاشته‌اند می‌توان انجام داد.  

حضور در انتخابات یعنی نشان دادن انسجام ملی

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ادامه داد: اگر این کار را انجام ندهیم چگونه می‌خواهیم پاسخگوی خون شهدای کشورمان باشیم. حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری این نکته را همواره مورد تأکید قرار داده‌‎اند که حضور در انتخابات یعنی نشان دادن انسجام ملی، وحدت ملی و یکی بودن دولت و ملت و لذا امیدواریم همه در این انتخابات حضور پرشور و معناداری داشته باشند.

صالحی با بیان اینکه خواص و نخبگان نقش مهمی در تحقق مشارکت حداکثری دارند، اظهار کرد: به نظر من خواص و نخبگان اثرگذارترین قشر جامعه هستند که می‌توانند مردم را برای انجام امورات خیر و مثبت تشویق کنند. نخبگان کشور در این برهه خیلی حساس باید به نحو احسن و مطلوب وارد میدان شوند و ملت شریف ایران را برای حضور پرشور پای صندوق‌های رأی تشویق کنند.

هوشیاری بسیار بالای ایرانیان در بزنگاه‌ها

وی گفت: البته ملت ایران از هوشیاری بسیار بالایی برخوردار است و در بزنگاه‌‎ها با حضور خود توطئه‌های رسانه‌ای دشمنان را خنثی کرده است. دشمنان با حرکت رسانه‌ای در تلاش هستند بر افکار عمومی ملت ایران اثرگذاری کنند و لذا در مقطع کنونی رسانه‌ها، نخبگان و خواص وظیفه دارند این حرکت رسانه‌ای دشمن را خنثی کنند.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان در پایان تأکید کرد: مشکلات معیشتی و برخی دیگر از مسائل داخلی وجود دارند و کسی منکر اینها نیست ولی نباید اینها را برای عدم مشارکت در انتخابات بهانه قرار داد و با صندوق‌های رأی قهر کرد بلکه با حضور در میدان و مشارکت حداکثری می‌توان دست به انتخاب افرادی زد که مسیر اصلاح امور را تسهیل کنند.

گفتوگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha