استان قزوین؛ رتبه اول تأیید صلاحیت‌ها در کشور
کد خبر: 4202611
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴

استان قزوین؛ رتبه اول تأیید صلاحیت‌ها در کشور

دبیر ستاد انتخابات استان قزوین گفت: استان قزوین با تأیید صلاحیت ۷۸ درصدی نامزدها رتبه اول تأیید صلاحیت‌ها در کشور را به خود اختصاص داده است، در سال ۹۸ میزان تأیید صلاحیت‌ها ۹۳ نفر بود اما در سال جاری ۲۳۱ نفر تأیید شدند و در نتیجه عدم تأیید صلاحیت‌ها در این دوره کاهش ۳۰ درصدی داشته است.

فتوحی دبیر ستاد انتخابات قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، حامد فتوحی، دبیر ستاد انتخابات استان قزوین، در نشست خبری  با اصحاب رسانه که امروز ۱۰ اسفندماه در استانداری قزوین برگزار شد، گفت: شروع رسمی فرآیند انتخابات از ۱۵ مرداد با دستور وزیر کشور بود و امروز ۲۸۰ روز است که فرآیند انتخابات در حال انجام است، به صورت غیررسمی نیز از اسفند سال گذشته همکاران ما در دفتر سیاسی مشغول موضوعات مختلف در حوزه انتخابات بودند.

وی ادامه داد: در مرحله اول ۷۳۵ داوطلب نفر پیش ثبت نام انجام دادند که با توجه به بررسی‌ها در نهایت ۳۴۹ نفر در مرحله ثبت نام اصلی حضور داشتند که این رقم نسبت به سال ۹۸ نشان از رشد ۵۰ درصدی است. استان قزوین با تأیید صلاحیت ۷۸ درصدی نامزدها رتبه اول تأیید صلاحیت‌ کاندیداها در کشور را به خود اختصاص داده است، در سال ۹۸ میزان تأیید صلاحیت‌ها ۹۳ نفر بود اما در سال جاری ۲۳۱ نفر تأیید شدند که در نتیجه عدم تأیید صلاحیت‌ کاندیداها در این دوره کاهش ۳۰ درصدی داشته است.

دبیر ستاد انتخابات استان قزوین اظهار کرد: در انتخابات ۱۱ اسفند ۲۰۰ نفر در استان قزوین به رقابت خواهندپرداخت که ۱۲۹ نفر از قزوین، البرز، آبیک، ۴۹ نفر بوئین زهرا، آوج و ۲۲ نفر از تاکستان هستند؛ همچنین از این ۲۰۰ نفر ۲۹ نفر خانم و ۱۷۱ نفر آقا که ۷ نفر دارای تحصیلات حوزه علمیه، ۳۱ نفر تحصیلات دکتری و ۱۵۵ نفر هم تحصیلات کارشناسی ارشد دارند.

وی بیان کرد: ۶۸ درصد از کاندیداها در رده سنی ۳۰ تا ۵۰ سال قرار دارند؛ فردا در هزار و ۹۶ شعبه اخذ رأی در استان قزوین انتخابات برگزار خواهد شد در بوئین زهرا و آوج ۱۷۱ شعبه، تاکستان ۱۸۲ شعبه، قزوین البرز و آبیک ۷۴۳ شعبه فعال خواهند بود، از این تعداد ۸۳۹ شعبه ثابت، ۲۵۷ شعبه سیار، ۷۰۳ شعبه شهری و ۳۹۳ شعبه روستایی است.

دبیر ستاد انتخابات استان قزوین گفت: از ابتدای فرآیند انتخابات ۲۹ جلسه ستاد انتخابات استان را برگزار کردیم، فردا نیز حدود ۲۵ هزار نفر از نیروهای نظارت انتظامی در روند برگزاری انتخابات حاضر خواهند بود. با توجه به دستور وزارت کشور کمیته سیاسی در ستادهای انتخاباتی تشکیل شده که در استان قزوین هم از ابتدای فرایند ۱۷ جلسه با احزاب سیاسی استان داشتیم و ۸۰ جلسه هم استاندار با اقشار و گروه‌های مختلف برگزار کرده‌ است.

وی ادامه داد: از ۸ صبح فردا ۱۱ اسفند ماه تمامی شعب‌ اخذ رأی در استان قزوین شروع به کار خواهند کرد و تا ساعت ۱۸ فعالیت خواهند داشت و طبق دستور کشور تا سه ساعت بعد هم امکان تمدید وجود دارد البته در صورت نیاز تا ساعت ۲۴ هم طبق نظر کمیته نظارت وزارت کشور ممکن است که تمدید شود.

فتوحی در پایان خاطرنشان کرد: برای اولین بار طبق قانون انتخابات در این دوره در شناسنامه‌ها مهر نخواهد خورد و واجدین شرایط می‌توانند با پنج مدرک هویتی اعم از کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه رانندگی و کارت پایان خدمت رأی دهند، افرادی که شناسنامه آن‌ها قدیمی است باید شماره ملی خود را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha