دلیل شرکت در انتخابات بر مبنای تفکر مهدوی
کد خبر: 4202717
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

دلیل شرکت در انتخابات بر مبنای تفکر مهدوی

یک پژوهشگر حوزه علمیه در همدان به تحلیل چرایی شرکت در انتخابات بر مبنای تفکر مهدوی پرداخت.

مهدویتحجت‌الاسلام اصغر قاضی خانی، پژوهشگر مهدویت در حوزه علمیه در گفت وگو با خبرنگار ایکنا از همدان، اظهار کرد: تفکر مهدویت، نوعی از تفکرها و نگرش‌های معطوف به آینده و در حقیقت رویکردی آینده نگرانه است. در این تفکر، گذشته، حال و آینده جهان، حرکتی مستمر، پویا، هدفمند و به سوی کمال ترسیم شده است که هیچ گونه اعوجاج، انحراف و ارتجاعی در آن نیست.

در این تفکر، پایان جهان همچون آغاز آن در اختیار صالحان است و همان طور که خلقت انسان با آفرینش حضرت آدم صورت گرفت و مأموریت نهایی وی، استقرار عدالت بود، در پایان جهان نیز حکومت صالحان و استقرار عدل و قسط جزو ارکان اصلی این تفکر و البته نه هدف غایی آن برشمرده می‌شود.

در تفکر مهدویت، فرض اساسی آن است که حضرت امام زمان (عج) پس از سال ها غیبت کبری و به اذن الهی ظهور می یابد و با تجلی قیام پربرکت خویش، جهان را از عدل و داد خواهد گسترد.

حال سوال این است در دوران غیبت حضرت که به نوعی دوران تحیر هم ازآن یاد شده، برای حفظ دین چه باید کرد؟ به چه کسانی مراجعه کنیم؟ پاسخ این سوال را خود امام عصر عج فرموده اند به اینکه در دوران غیبت به راویان حدیث از فقها با شاخصه‌های مراقبت و محافظت از نفس، دیندار ومحافظ دین بودن،مخالف هوای نفس و تابع امر ولایت یعنی امامت باشد، به این فقها مراجعه کنید اینهاشمارا در طریق حق و صراط مستقیم هدایت می کنند.

در طول دوران غیبت امام عصر(عج) در 12 قرن گذشته فقهای شیعه به نحوی تحسین برانگیز این مأموریت خطیر را انجام داده‌اند و در عصر حاضر هم سکان‌دار این هدایت و رشد وراهنمایی مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی عهده‌دار این مسئولیت هستند.

سوال بعدی این است که در رکاب نائب امام زمان، شخص منتظر چه وظیفه ای برای زمینه سازی ظهور دارد؟ در پاسخ باید بگوییم درکنار همه وظایف مهم شخص منتظر، مهم‌ترین وظیفه راضی نگه داشتن ولایت است، به این معنا که شخص منتظر و زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) باید ببیند رضایت وخشنودی نائب اما زمان درچیست و همان را دنبال کند تا او را راضی کند، چرا که مسلم است که کارگزاران و اعوان و انصار امام زمان درعصر ظهور کسانی خواهند بود که در عصر غیبت کارگزار واعوان وانصار نائب امام زمان باشند،از این رو بی‌تفاوت‌ها در حکومت امام زمان(عج) جایگاهی ندارند.

چرا باید ولی فقیه و رهبری را از خود راضی نگه داریم؟

این کلام نورانی امام راحل است که فرمود انقلاب اسلامی نقطه عطف و آغازین انقلاب جهانی امام زمان(عج) است. یعنی آن مقام دل آگاه و بصیر به دنیای اسلام می‌اندیشد و در ورای دنیای اسلام به بشریت می‌اندیشد.

امروز امید دنیای اسلام و بشریت آزادیخواه دنیا به ایران اسلامی و حاکمیت جمهوری اسلامی است، و از آنجا که حاکمیت جمهوری اسلامی مبتنی بر مردم سالاری و رأی و نظر مردم است لذا بر مردم ما لازم است که به امر ولایت که فرمودند همه باید در انتخابات شرکت کنند لبیک گفته ودر انتخابات 11 اسفند، پرشکوه، وحدت آفرین و دشمن شکن در انتخابات خبرگان رهبری ومجلس شورای اسلامی شرکت کنیم. وهمین خود دلیل بر رأی دادن  وراضی نگه داشتن ولایت است که باحضور وانتخاب افراد اصلح قدمی در راستای زمینه سازی ظهور برمی داریم.

به چه کسی رأی دهیم؟

قطعا باید به کسی رأی بدهیم که زمینه‌ساز ظهور باشد نه مانع ظهور ودر این خصوص به بیان شاخص‌های انتخاب اصلح از منظر حضرت امیرالمونین(ع) می‌پردازیم؛ ساده‌زیستی و عدم ثروت اندوزی، عقب‌نشینی نکردن در مقابل دشمن، توجه داشتن به اقشار ضعیف، داشتن سوءظن به دشمن حتی درزمان صلح، نظارت برزیردستان و انتخاب افرادشایسته برای خدمت به مردم، کینه و دشمنی بین مردم راه نیاندازد، تلاش برای ازبین بردن فساد، برخورد محکم بامسئولان دارای فساد اقتصادی، عدم همراهی و بکارگیری دنیا طلبان و به نظرات مردم اعتنا و توجه کند.

در پایان از خدای متعال می‌خواهیم که دل‌های مردم مارا به سمت عدالت محوری و انتخابات مهدوی هدایت فرماید و کسانی که منتخب مردم می شوند به عنوان سرباز ولایت و امامت مشمول این دعای امام زمان(عج) باشند.

انتهای پیام
captcha