انتخابات همدان در سلامت کامل برگزار شد
کد خبر: 4203023
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴

انتخابات همدان در سلامت کامل برگزار شد

دادستان عمومی و انقلاب همدان از برگزاری انتخابات در سلامت کامل در استان خبر داد.

حسن خانجانی موقر‌، دادستان عمومی و انقلاب همدانحسن خانجانی‌موقر‌، دادستان عمومی و انقلاب همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با بیان اینکه تخلفاتی در زمینه انتخابات داشته‌ایم، اما هیچ یک به‌گونه‌ای نبوده که سلامت انتخابات را زیر سؤال ببرد، گفت: قطعاً در تمامی انتخابات‌ که با این حجم از استقبال مردم برگزار می‌شود تخلفاتی صورت می‌گیرد، اما تخلفاتی که در این دور از انتخابات در همدان برگزار شد قابل توجه و عمده نیست.

دادستان همدان بیان کرد: یکی از تخلفات در رابطه با ادعای نامزدی مبنی بر خرید و فروش رأی بوده که موضوع در حال بررسی قرار دارد. به عبارتی هیچ یک از پرونده‌های تخلفاتی انتخابات هنوز منجر به صدور رأی نشده است.

وی اظهار کرد: در هر شهرستان یک دادستان حضور داشته و به‌طور کلی ۹ دادستان از آغاز انتخابات تاکنون به شعب انتخاباتی مرتبط سرکشی کرده و بر روند اجرای انتخابات نظارت می‌کنند.

خانجانی گفت: در قانون جدید تخلفات انتخاباتی باید در هیئت اجرایی و نظارت مورد بررسی قرار گیرد و بعد به مرجع قضایی گزارش شود. بنابراین، تخلفات انتخاباتی توسط دبیر ستاد انتخاباتی استان همدان و فرمانداران در شهرستان‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی بیان کرد: حضور و مشارکت مردم در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بسیار عالی بوده و مردم ایران حماسه‌ای دیگر رقم زدند.

انتهای پیام
captcha