مسجد باید خاستگاه هنر و نمایش باشد
کد خبر: 4203924
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
مقدم:

مسجد باید خاستگاه هنر و نمایش باشد

معاون فرهنگی و هنری ستاد کانون‌های مساجد کشور با تأکید بر اینکه مسجد باید خاستگاه هنر و نمایش باشد، گفت: باید با تلاش و همت روحانیت، هنر را دوباره به مسجد برگردانیم.

مهدی مقدم، معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشوربه گزارش ایکنا از فارس،‌ مراسم بزرگداشت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد امروز، ۱۶ اسفند با حضور ائمه جماعات فارس، اصحاب مساجد، مدیران کانون‌ها و مسئولین استانی و شهری در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین‌حسین(ع) شیراز برگزار شد.

مهدی مقدم، معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در این مراسم با بیان اینکه مسجد باید محل مراجعه مردم باشد، گفت: مساجد می‌توانند از قاریان قرآن دعوت به عمل بیاورند تا کرسی تلاوت برگزار کنند و تلاوت و تفسیر آن‌ها، مقدمه‌ای برای شروع فهم قرآن باشد.

وی با تأکید بر اینکه مسجد باید خاستگاه هنر و نمایش باشد، افزود: دعوت از هنرمندان معروف و محبوب و آموزش هنرهای سالم و درست، مانند خوشنویسی و تهذیب، سهم مسجد است.

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور خواستار توجه به این مسئله شد و گفت: باید با تلاش و همت روحانیت، هنر را دوباره به مسجد برگردانیم.

مقدم بیان کرد: هر فعالیتی که در مساجد برگزار می‌شود، باید یک هدف راهبردی داشته باشد و این هدف تربیت و ثبت کانون‌های نخبه‌پرور است، چون کنش‌های اجتماعی و شأن و تربیت اجتماعی ما در مسجد رقم می‌خورد.

انتهای پیام
captcha