دهمین جشنواره بیعت در غربت در یزد به‌کار خود پایان داد
کد خبر: 4203973
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷

دهمین جشنواره بیعت در غربت در یزد به‌کار خود پایان داد

دهمین دوره جشنواره مهدوی «بیعت در غربت» ویژه دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه استان یزد، در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان، با معرفی برترین‌ها به‌کار خود پایان داد.

دهمین جشنواره بیعت در غربت به‌کار خود پایان دادبه گزارش ایکنا از یزد، دهمین دوره جشنواره مهدوی «بیعت در غربت» ویژه دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه استان یزد، 16 اسفندماه با معرفی برترین‌ها به‌کار خود پایان داد.

سعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در حاشیه این مراسم به ایکنا گفت: فراخوان شرکت در این جشنواره همزمان با آغاز سال تحصیلی اعلام و ثبت‌نام در هفت بخش و 23 رشته بین دانش‌آموزان دختر دوره اول و دوم متوسطه انجام شد.

وی ادامه داد: تفاوت این جشنواره با سایر جشنواره‌ها این است که در آغاز فعالیت، کارگاه‌های آموزشی برای رشته‌های مختلف برگزار شد و دانش‌آموزان علاقه‌مند از فضای کارگاهی استفاده کردند و در نهایت به رقابت با هم پرداختند.

غفاریان با اشاره به اینکه در حاشیه مراسم بیش از 500 اثر برگزیده در قالب نمایشگاه به معرض دید گذاشته شد بیان کرد: محور همه فعالیت‌ها در این جشنواره مهدویت و حضرت مهدی(عج) است و شرکت‌کنندگان آثار خود را در رشته‌های مختلف اعم از سرود، تئاتر، طراحی، نقاشی، گلدوزی، خوشنویسی، میناکاری و... ارائه کردند. 

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: در این مراسم قریب 200 نفر برگزیده تجلیل شدند که به رتبه‌های اول سفر زیارتی مشهد و رتبه‌های دوم نیز سفر زیارتی قم و جمکران و یا جوایز غیر نقدی اهدا می‌شود.

مجتبی بهجت، مسئول دبیرخانه طرح تربیت مهدوی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد نیز به ایکنا گفت: تبلیغات دهمین جشنواره بیعت در غربت به صورت پوستر، پیامک، تلفنی، حضوری و... انجام و در مراسم افتتاحیه ضمن دعوت از مدیران و معاونان مدارس مربوطه به سؤالات آنان پاسخ و از نظرات و پیشنهادات برای برگزاری هرچه بهتر دهمین دوره استفاده شد.

وی با اشاره به برگزاری بیش از 12 کارگاه برای تبیین رشته‌ها و مواردی که باید لحاظ شود، بیان کرد: برخی آزمون‌های این جشنواره به صورت مجازی و حضوری برگزار شد که می‌توان به رشته‌های حفظ دعای عهد و زیارت آل‌یاسین و... اشاره کرد.

بهجت اضافه کرد: در نهایت نفرات برتر هر رشته مشخص شدند که به نفرات اول سفر مشهد مقدس، نفرات دوم جوایز غیرنقدی یا اردوی زیارتی قم و جمکران اهدا شد. بیش از پنج هزار دانش‌آموز دختر در این دوره شرکت کردند که 55 نفر حائز رتبه اول، 123 نفر حائز رتبه دوم و 105 نفر حائز رتبه سوم شدند.

انتهای پیام
captcha