از اذعان بایدن به شهادت بیش از 30 هزار فلسطینی تا تأکید یمنی‌ها بر تشدید حمایت از غزه
کد خبر: 4204117
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
مروری بر تحولات فلسطین...

از اذعان بایدن به شهادت بیش از 30 هزار فلسطینی تا تأکید یمنی‌ها بر تشدید حمایت از غزه

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی با تأیید کشته‌شدن بیش از 30 هزار فلسطینی در نوار غزه گفت که جنگ در غزه تلفات جانی بسیار بیشتری را نسبت به تمامی جنگ‌های قبلی در پی داشته است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، جو بایدن اذعان کرد که بیش از 30 هزار فلسطینی در این جنگ کشته شدند که اغلب آن‌ها غیرنظامی از جمله زن و کودک بی‌گناه هستند.

وی که از آغاز بحران غزه بیشترین حمایت را از رژیم صهیونیستی داشته است، گفت: آتش‌بس 6 هفته‌ای در نوار غزه می‌تواند به آزادی اسرا و کاهش بحران انسانی غیرقابل تحمل در غزه منجر شود.

رئیس‌جمهور آمریکا که کشورش تاکنون چندین قطعنامه برای آتش‌بس در غزه را وتو کرده است، اظهار داشت: خانه‌ها و محله‌های بسیاری تخریب شدند و خانواده‌های زیادی بدون آب و غذا و دارو هستند و این بسیار وحشتناک است.

جو بایدن گفت: به سبب جنگ کودکان بسیاری یتیم شدند و نزدیک به دو میلیون نفر زیر بمباران و حملات هستند و آواره شده‌اند.

بایدن تأکید کرد که اسرائیل باید اجازه ورود کمک‌های بیشتری را به غزه بدهد و تضمین کند که فعالان در زمینه‌های بشردوستانه در تیررس نیروهای این رژیم قرار نگیرند.

وی با اشاره به اینکه کمک‌های بشردوستانه نباید امری ثانویه یا یک برگه معامله باشد، تصریح کرد: به سران اسرائیل گفته محافظت از غیرنظامیان و نجات آنان باید در اولویت باشد.
از اذعان بایدن به شهادت بیش از 30 هزار فلسطینی تا تأکید یمنی‌ها بر تشدید حمایت از غزه
جو بایدن همچنین گفت به ارتش آمریکا دستور داده‌ مسئولیت رهبری یک مأموریت اضطراری برای احداث اسکله‌ای موقت در دریای مدیترانه و در ساحل غزه را بر عهده بگیرد.

بایدن اظهار داشت این اسکله می‌تواند محموله‌های بزرگی از غذا، آب، دارو و پناه‌گاه‌های موقت را تحویل بگیرد و هیچ نیروی نظامی آمریکایی در آنجا مستقر نخواهد شد.

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی در سخنان خود ژست حمایت از غزه را گرفت، که این کشور بیشترین حمایت را از رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه داشته و تاکنون چندین قطعنامه را در شورای امنیت که با هدف آتش‌بس ارائه شده را وتو کرده است.

تظاهرات در واشنگتن برای پایان دادن به جنگ در غزه
 
خبرگزاری فلسطینی «وفا» گزارش داد که واشنگتن، پایتخت آمریکا شاهد تظاهراتی بود که شرکت‌کنندگان در آن خواستار پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه شدند.

 تظاهرات‌کنندگان با برافراشتن پرچم‌ فلسطین خواستار آتش‌بس و توقف صادرات اسلحه به رژیم اشغالگر صهیونیستی شدند.
از اذعان بایدن به شهادت بیش از 30 هزار فلسطینی تا تأکید یمنی‌ها بر تشدید حمایت از غزه
معترضان همزمان با ورود جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای سخنرانی درباره اوضاع آمریکا، جاده‌های منتهی به مقر کنگره را بستند.
 
رسانه‌های آمریکایی گفتند که کاروان حامل رئیس‌جمهور برای رسیدن از کاخ سفید به ساختمان کنگره مسیری طولانی‌تر از حد معمول را در پیش گرفت تا از کنار تظاهرات حامیان مردم غزه عبور نکند.
 
شهادت 9 هزار زن در غزه از آغاز جنگ در غزه

به  گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تأکید کرد که جامعه بین‌الملل هیچ اهمیتی به حقوق زنان فلسطینی نمی‌دهد و در برابر تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه آنان سکوت کرده است.

وی اظهار داشت که دشمن اشغالگر 9 هزار زن را در جنگ علیه غزه به شهادت رسانده که هزاران نفر از آنان مادر، زنان باردار و جزو کادر درمانی و پزشکی بودند.

القدره تصریح کرد که 60 هزار زن باردار در نوار غزه از سوء تغذیه، کم آبی و نبود مراقبت‌های مناسب پزشکی رنج می‌برند.
از اذعان بایدن به شهادت بیش از 30 هزار فلسطینی تا تأکید یمنی‌ها بر تشدید حمایت از غزه
وی همچنین اشاره کرد که ماهیانه حدود 5000 زن باردار در شرایطی بسیار سخت و غیرامن در نوار غزه وضع حمل می‌کنند.

اشرف القدره خواستار اقدام فوری سازمان ملل برای جنگ علیه غزه و نسل‌کشی زنان فلسطینی و خانواده‌های آنان شد.

القدره همچنین از مؤسسات و سازمان‌های فعال در زمینه زنان نیز خواست به حمایت از زنان فلسطینی برخواسته و همه توان خود را برای توقف جنگ و جنایات رژیم صهیونیستی علیه آنان به کار گیرند.

دیدگاه یکی از رهبران حماس درباره آتش‌بس

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حسام بدران، از رهبران جنبش حماس در گفت‌وگو با «الشرق» تاکید کرد که احتمالا قبل از ماه مبارک رمضان شاهد توافق آتش‌بس در غزه نباشیم.

وی تاکید کرد که مواضع رژیم صهیونیستی منفی است و مانع از دست‌یابی به توافق آتش‌بس در غزه شده است.
از اذعان بایدن به شهادت بیش از 30 هزار فلسطینی تا تأکید یمنی‌ها بر تشدید حمایت از غزه
بدران اشاره کرد که جنبش متبوعش مشورت‌های داخلی گسترده‌ای را برای مشخص کردن آینده توافق انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه حماس هرگز از خواسته بازگشت آوارگان به خانه‌های خود و توقف جنگ کوتاه نمی‌آید، بیان کرد: از مذاکرات قاهره بازگشتیم بدون اینکه از شروط و خواسته‌های خود کوتاه بیاییم.

شهادت ۲۷ اسیر فلسطینی در بازداشتگاه‌های رژیم اسرائیل
 
روزنامه صهیونیستی هاآرتص به شهادت ۲۷ اسیر فلسطینی در بازداشتگاه‌های رژیم اسرائیل اذعان کرد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» طی تحقیقی اذعان کرد که 27 نفر از فلسطینی‌های ساکن غزه که از زمان شروع جنگ در غزه، در مراکز بازداشت نظامی ارتش اسرائیل بودند، تاکنون کشته شده‌اند.
 
در این گزارش آمده است که اکثر اسرای مذکور در پایگاه‌های «اس دی تیمان» و «عناتوت» در اسرائیل کشته شده‌اند.
از اذعان بایدن به شهادت بیش از 30 هزار فلسطینی تا تأکید یمنی‌ها بر تشدید حمایت از غزه
این در حالی است که رژیم صهیونیستی برای توجیه شکنجه‌ها و اقدامات وحشیانه نظامیان خود علیه اسرای فلسطینی مدعی شده است برخی از این زندانیان بیماری‌های  پیش زمینه‌ای داشته و یا در جریان جنگ زخمی شده بودند.
 
آژانس کار و امدادرسانی به آوارگان فلسطینی ( آنروا) در گزارش تحقیقاتی خود تاکید کرد که نظامیان صهیونیست از شیوه‌های شکنجه وحشیانه علیه صدها نفر از شهروندان نوار غزه استفاده کردند که این افراد را از ابتدای تجاوزاتشان به غزه بازداشت کرده بودند.
 
تظاهرات گسترده یمنی‌ها در حمایت از غزه
 
به گزارش پایگاه خبری «المسیره»، هزاران یمنی در شهر صعده در حمایت از غزه و مقاومت فلسطین به خیابان آمدند و از عملیات نیروهای یمنی علیه ناوهای جنگی آمریکا و انگلیس حمایت کردند.
 
این راهپیمایی با شعار «برای حمایت از غزه حمله‌های خود را شدت می‌بخشیم» برگزار شد و راهپیمایی‌کنندگان در این بیانیه بر تداوم فعالیت‌های مردمی در حمایت از غزه طی ماه مبارک رمضان تا توقف جنگ و رفع محاصره تاکید کردند.
 
در این بیانیه آمده است: «رمضان ماه جهاد است. تشدید عملیات‌های ویژه علیه دشمن صهیونیست در همه جبهه‌ها از یمن گرفته تا لبنان و عراق در راستای حمایت از ملت فلسطین و مظلومیت آن را مورد تمجید قرار می‌دهیم».
از اذعان بایدن به شهادت بیش از 30 هزار فلسطینی تا تأکید یمنی‌ها بر تشدید حمایت از غزه
راهپیمایی‌کنندگان درباره طرح‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا و استفاده از کمک‌های بشردوستانه از سوی دشمن صهیونیست برای از میان برداشتن ملت فلسطین هشدار دادند.
 
همچنین راهپیمایی‌کنندگان مواضع انسان‌دوستانه برخی سران کشورها در مخالفت با جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه ملت فلسطین را مورد ستایش قرار دادند و از عملیات نیروهای مسلح یمن علیه کشتی های اسراییلی و ناوهای جنگی آمریکا و انگلیس در حمایت از غزه حمایت کردند.
 
در این بیانیه آمده است: با فرا رسیدن ماه رمضان خواهان استفاده از سلاح تحریم کامل کالاهای آمریکایی و اسراییلی و شرکت‌های وابسته به آنها هستیم.
انتهای پیام
captcha