کانادا و سوئد کمک به آژانس آنروا را ازسرگرفتند
کد خبر: 4204422
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰

کانادا و سوئد کمک به آژانس آنروا را ازسرگرفتند

یک ماه پس از تعلیق کمک برخی کشورهای غربی به آژانس آنروا، کانادا و سوئد اعلام کردند به علت اوضاع فاجعه‌بار انسانی در غزه، کمک‌های خود را به این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد ازسرخواهند گرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، کانادا اعلام کرد که کمک مالی به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) را بیش از یک ماه پس از تعلیق آن از سرخواهد گرفت.

احمد حسین وزیر توسعه بین المللی این کشور در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: من از سرگیری کمک‌های مالی کانادا به آژانس آنروا را اعلام می‌کنم.

وی با بیان اینکه این تصمیم به‌ویژه به دلیل وضعیت فاجعه‌بار انسانی در محل گرفته شده است، خاطرنشان کرد که کانادا اولین کشور گروه ۷ است که کمک‌های مالی را از سر گرفته است.

در همین رابطه کشور سوئد نیز اعلام کرد که کمک‌های خود به آژانس آنروا را ازسرخواهد گرفت و برای این منظور 200 میلیون کرون (20 میلیون دلار) را به این نهاد کمک خواهد کرد تا پس از کانادا دومین کشور غربی باشد که کمک خود به مردم غزه را ازسرمی‌گیرد.

دولت سوئد با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد که این کشور برای سال 2024 کمکی به ارزش 400 میلیون کرون (40 میلیون دلار) را درنظر گرفته است که در اختیار آنروا قرار خواهد گرفت.

آژانس آنروا نقشی محوری در عملیات امدادرسانی در نوار غزه ایفا می‌کند. این درحالی است که سازمان‌های بین‌المللی در مورد خطر قحطی هشدار در غزه که پنج ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه آن می‌گذرد، هشدار می‌دهند.

به دنبال اتهامات اسرائیل علیه آنروا، چندین کشور غربی به سرعت کمک‌های مالی خود به این آژانس را به حالت تعلیق درآوردند.

فیلیپ لازارینی، مسئول ارشد آنروا در سخنانی تصریح کرد که اسرائیل هیچ مدرکی برای اتهامات خود مبنی بر همکاری برخی از نیروهای این آژانس با حماس ارائه نکرده است.

انتهای پیام
captcha