چگونه گرفتار اسکیمر نشویم + فیلم
کد خبر: 4205080
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹
دانستنی‌های سایبری/ ۵۵

چگونه گرفتار اسکیمر نشویم + فیلم

برای پیشگیری از کلاهبرداری اسکیمری حین خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه‌های کارتخوان سیار توصیه‌هایی از سوی پلیس فتا به شهروندان شده است که ضروری است به آنها توجه کنند.

پنجشنبه24 اسفند***** چگونه گرفتار اسکیمر نشویمبه گزارش ایکنا؛ اغلب افراد خرید‌های خود حتی خرید‌های کم‌بهای خود را از طریق کارت‌های عابربانک انجام می‌دهند، برخی افراد هم از طریق اینترنت اقدام به خرید می‌کنند که با وجود امنیت بالا، امکان سرقت اطلاعات و در نتیجه سرقت پول کاربر از طریق حملات فیشینگ و موارد مشابه وجود دارد. اما نباید تصور کرد که خریدهای حضوری با کارت بانکی، امکان سوء استفاده ندارد، چراکه یکی از شگرد‌های کلاهبرداران برای سرقت کارت‌های بانکی و برداشت غیرمجاز از موجودی حساب بانکی شهروندان، بهره‌گیری از دستگاه‌های اسکیمر برای جعل کارت‌های بانکی است. 

در این نوع از سرقت، سارق یک بخش جدیدی را به عابربانک متصل می‌کند که تفاوت بسیار کمی با شکل اصلی عابر بانک دارد، از طریق این بخش کاربری که کارت خود را وارد دستگاه می‌کند تا کار‌های مورد نظر خود را انجام دهد، سارق می‌تواند تمام اطلاعات کارت را ذخیره کند که همان روش اسکیمر است.

البته عابر بانک تنها جایی نیست که سارقان می‌توانند از طریق اسکیمر وارد عمل شوند. کارت‌خوان‌های فروشگاهی نیز امکان نصب اسکیمر را دارند که در ایران نیز مواردی از این نوع سرقت کشف شده است.

بنابراین برای پیشگیری از کلاهبرداری اسکیمری حین خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه‌های کارتخوان سیار توصیه‌هایی از سوی پلیس فتا به شهروندان شده است که ضروری است به آنها توجه کنند.

شهروندان در هنگام خرید از دوره‌گرد‌ها و دستفروش‌ها باید مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران اسکیمری گرفتار نشوند.

دستفروشان می‌توانند محل کسب و کار خود را به راحتی تغییر دهند و کلاهبرداران در قالب دستفروش دوره‌گرد با استفاده از اسکیمر اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان کرده و حساب بانکی آن‌ها را خالی می‌کنند.

شهروندان از در اختیار گذاشتن رمز بانکی خود به دیگران و فروشنده‌ها خودداری کرده و خود اقدام به کشیدن کارت و وارد کردن رمز در دستگاه کارتخوان بانکی کنند.

افراد باید خرید‌های خود را از فروشگاه‌های معتبر و ثابت انجام دهند و با انگیزه خرید با قیمت پایین‌تر و ارزان‌تر از دستفروش‌های سیار به‌هیچ‌وجه خرید نکنند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

هنگام وارد کردن رمز عبور مراقب باشید و حتماً رسید را دریافت و بررسی کنید.

انتهای پیام
captcha