بزرگترین مجموعه فرهنگی و هنری قزوین افتتاح شد
کد خبر: 4205543
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

بزرگترین مجموعه فرهنگی و هنری قزوین افتتاح شد

مجموعه «تئاتر شهر» قزوین به عنوان بزرگترین مجموعه هنری استان، با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال در ضلع شمالی بوستان ملت به بهره‌برداری رسید.

تئاتر شهر قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، مجموعه تئاتر شهر قزوین با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال در ضلع شمالی بوستان ملت به بهره‌برداری رسید. این مجموعه در زمینی به مساحت دو هزار و ۲۹۲ متر، زیربنای یک‌هزار و ۹۷۳ متر در سه طبقه منفی، همکف و طبقه اول با پنج سالن کوچک و بزرگ ساخته شده است.

مهدی صباغی، شهردار قزوین، در افتتاحیه مجموعه تئاتر شهر قزوین که پنجشنبه شب ۲۴ اسفند برگزار شد، گفت: با بهره‌برداری از مجموعه تئاتر شهر در قزوین ۵۲۵ صندلی به ظرفیت‌ فرهنگ کشور افزوده شد.

وی بیان کرد: در مجموعه تئاتر شهر قزوین به عنوان بزرگترین مجموعه هنری استان، یک فضای آموزشی ۲۵ نفره و ۲ مجموعه تئاتر رو باز وجود دارد که فقط مختص قشر خاصی نیست، هنرمندان با سلایق مختلف می‌توانند از فضای این مجموعه استفاده کنند.

راه‌اندازی شهرک تولید محتوا در دستور کار

در ادامه این مراسم محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین، گفت: متأسفانه در استان قزوین، زیرساخت‌ها در حوزه هنر و فرهنگ با ظرفیت‌ها و استعدادهای استان فاصله بسیار دارد و برای جبران این فاصله باید تلاش زیادی صورت گیرد. 

وی افزود: استان قزوین در حوزه تئاتر، سینما، موسیقی و بسیاری از حوزه‌های فرهنگی و هنری از غنای بالایی برخوردار است ولی متناسب با آن از امکانات برخوردار نیستیم و در حوزه سینما و سالن موسیقی استان مشکلاتی دارد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: نگاه دولت این است که زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در سطح استان‌ها و کشور تقویت شود و در همین راستا سال گذشته در سفر رئیس جمهور به قزوین منابعی در حوزه فرهنگ و هنر از جمله برای راه‌اندازی شهرک تولید محتوا جذب شد و امیدواریم این اقدامات برای توسعه فرهنگ و هنر قزوین اثر داشته باشد.

وی در پایان گفت: در راستای حمایت از هنرمندان عمارت سپهدار نیز در اختیار اداره ارشاد قرار می گیرد تا این فضای تاریخی تبدیل به گالری هنرهای تجسمی شود.

انتهای پیام
captcha