آغاز به کار اولین دوره مسابقات بین‌المللی ترتیل قرآن در شبکه ثقلین
کد خبر: 4205817
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳

آغاز به کار اولین دوره مسابقات بین‌المللی ترتیل قرآن در شبکه ثقلین

برگزاری اولین دوره مسابقات بین‌المللی تلویزیونی ترتیل قرآن کریم توسط شبکه ماهواره‌ای ثقلین آغاز شد.

به گزارش ایکنا، اولین دوره مسابقات تلویزیونی ترتیل قرآن با عنوان «و رتّل» در اولین روز از ماه مبارک رمضان از شبکه ماهواره‌ای «ثقلین» آغاز شد.

این مسابقات با مدیریت و اجرای آقای احمد نجف، قاری و فعال رسانه‌ای بین‌المللی برگزار می‌شود.  

در حالی که صدها قاری از سراسر جهان اسلام برای ارسال فایل‌های صوتی و تصویری خود به مدیریت این شبکه اقدام کرده‌اند، تقریباً 100 قاری با بالاترین امتیاز در طول ماه مبارک در مسابقه تلویزیونی شرکت خواهند کرد.

روابط عمومی این شبکه اعلام کرد که کمیته آماده‌سازی برنامه قرآنی «و رتّل» با دعوت از کمیته‌های داوری از کشورهای مختلف اسلامی، هر هشت روز یک بار از کمیته‌های داوری مختلف استفاده می‌کند تا از این طریق تیم‌های داوری بیشتری بتوانند در این مسابقات شرکت داشته باشند.

دکتر احمد جاسم النجفی (داور تجوید) از عراق، شیخ دکتر احمد عبدالحکیم (داور وقف و ابتداء) از مصر، استاد جلال معصومی (داور لحن) از افغانستان و استاد محمد علی دهدشتی (داور صوت) از جمهوری اسلامی ایران در هشت روز اول داوری مسابقات را برعهده دارند.

این مسابقه بین‌المللی تلویزیونی در ایام ماه مبارک هر روز ساعت 16:30 به وقت مکه و عراق به صورت زنده پخش و ساعت 2 بامداد بازپخش می‌شود.

شبکه ماهواره‌ای الثقلین شبکه‌ای مذهبی و فرهنگی است که با برنامه‌های متنوعی که برای اقشار مختلف جامعه تهیه می‌کند، به امور جهان اسلام و امت اسلامی می‌پردازد.

این کانال با تولید برنامه‌های متنوع با محوریت قرآن و مکتب اهل بیت(ع)، با هدف احیاء و نشر فرهنگ و علوم اسلامی فعالیت ‌می‌کند.

همچنین تولید برنامه‌های هدفمند برای زنان، کودکان و جوانان در جهت تقویت مؤلفه‌های خانواده اسلامی مطابق با دستورات دین از اهداف این شبکه ماهواره‌ای است.

شبکه ماهواره‌ای الثقلین فعالیت خود را در ماه رمضان سال ۱۴۳۰ هجری قمری (۲۰۰۸ میلادی) به زبان عربی شروع کرده است.

انتهای پیام
captcha