اعلام ظرفیت داوطلبان جدید دانشگاه پیام نور همدان
کد خبر: 4205971
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

اعلام ظرفیت داوطلبان جدید دانشگاه پیام نور همدان

رئیس دانشگاه پیام نور همدان گفت: سهم این استان در جذب دانشجویان جدید دانشگاه پیام نور، یک هزار و 333 نفر است. این دانشجویان در ۱۰ رشته و با ۴۳ کد رشته محل مشغول تحصیل خواهند شد.

نشست خبری دانشگاه پیام نور همدانبه گزارش ایکنا از همدان، علی‌حسین محمدظاهری، رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان، امروز، ۲۷ اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: بیش از ۵۰ هزار نفر ظرفیت قبولی جدید دانشگاه پیام نور از سوی سازمان سنجش بوده‌اند که سهم همدان یک هزار و 333 نفر است، این دانشجویان در ۱۰ رشته و با ۴۳ کد رشته محل مشغول تحصیل خواهند شد.

وی افزود: ثبت‌نام از داوطلبان از روز گذشته، ۲۶ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۳ ادامه دارد، بعد از اتمام زمان ثبت‌نام از ۱۵ فروردین داوطلبان می‌توانند برای ثبت‌نام و تکمیل پرونده به‌صورت حضوری به محل دانشگاه پیام نور مراجعه کنند، همچنین با مراجعه به سایت پیام نور همدان می‌توانند مدارک لازم را بارگذاری کنند.

محمدظاهری بیان کرد: ۴۴۰ نفر در ۴۳ کد رشته محل، در شهر همدان بيشترین تعداد دانشجویان جدید و 42  نفر با چهار کد رشته محل، در فامنین کمترین میزان دانشجویان جدید در سال‌ تحصیلی آینده هستند. دانشجویان از ترم اول می‌توانند در هر مرکز دیگر از امکان مهمانی بهره‌مند شوند، همچنین بعد از گذراندن ۱۲ واحد با معدل بالای ۱۲ می‌توانند در هر زیرگروه تغییر رشته داشته باشند و حتی می‌توانند رشته‌هایی که از طریق آزمون جذب داشته را انتخاب کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور همدان با بیان اینکه میزان قبولی امسال در دانشگاه نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است، یادآور شد: بیشترین استقبال از رشته‌های مدیریت، روانشناسی و حقوق بوده است.

وی بیان کرد: ۳۰ درصد پذیرفته‌شدگان کارشناسی به کارشناسی ارشد از دانشگاه پیام نور هستند، میزان شهریه دانشجویان ۳۳ درصد نسبت به سال گذشته افزايش داشته است، دانشجویان می‌توانند از وام دانشجویی کمک تحصیلی به مبلغ سه میلیون تومان برای مقطع کارشناسی تا چهار ترم و مبلغ پنج میلیون تومان در مقطع ارشد تا دو ترم بهره‌مند شوند.

محمد‌ظاهری با اشاره به اینکه جذب دانشجویان در مقطع ارشد تنها از طریق آزمون انجام می‌شود، گفت: ۱۰۰ عضو هیئت علمی در سطح استان مشغول به تدریس هستند، رشته جدیدی به رشته‌های دانشگه طی سال تحصیلی آینده اضافه و یا حذف نشده است. واحد بین‌الملل این دانشگاه در برخی از استان‌ها ایجاد شده است، اما چند و چون آغاز به کار و جذب دانشجویان خارجی از دانشگاه مرکز و در تهران در حال پیگیری است.

انتهای پیام
captcha