اجرای طرح «30 کرسی تلاوت در 30 مسجد» در یزد
کد خبر: 4206077
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

اجرای طرح «30 کرسی تلاوت در 30 مسجد» در یزد

مسئول امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی یزد با اشاره به برنامه‌های این نهاد به مناسبت ماه مبارک رمضان و ایام نوروز از اجرای طرح «30 کرسی تلاوت در 30 مسجد» استان خبر داد.

علی محمد رضایی، امور قرآنی تبلیغات اسلامی یزدحجت‌الاسلام علی‌محمد رضایی، مسئول امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اهم برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان، به مراسم محوری جزءخوانی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: این مراسم با حضور مرتلان به‌صورت روزانه از ساعت 15:30 تا 16:30 در آستان مقدس امامزاده سید جعفرمحمد(ع) یزد در حال برگزاری است که با پخش زنده از شبکه استانی نیز همراه است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه روزانه «زندگی با آیه‌ها» اضافه کرد: این مسابقه برگرفته از 30 فراز منتخب طرح زندگی با آیه‌هاست که به‌صورت روزانه بارگذاری و اقشار مختلف مردم می‌توانند در این مسابقه شرکت و از این طرح بهره‌مند شوند.

رضایی برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم در سطح استان، برگزاری مراسم انس با قرآن به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع)، لیالی قدر و شهادت امام علی(ع)، برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم توسط ائمه جماعت و روحانیون امام محله، اعزام قاری، مربی و حافظ قرآن کریم به مراکز درخواستی را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

مسئول امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد توزیع قرآن یارانه‌ای ویژه جلسات و مؤسسات قرآنی را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و با اشاره به اعزام اساتید و فعالان قرآنی استان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب گفت: 24 نفر از فعالان قرآنی استان در روز اول ماه مبارک رمضان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب اعزام شدند.

وی برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن کریم، برگزاری طرح ضیافت الهی در قالب «30 کرسی تلاوت در 30 مسجد» در تعدادی از شهرستان‌ها، اجرای فعالیت‌های فرهنگی _ قرآنی مؤسسات شامل برگزاری جلسات آموزش قرائت، حفظ و مفاهیم را از دیگر برنامه‌ها به این مناسبت بیان کرد.

مسئول امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اجرای طرح «نور باران» گفت: در قالب این طرح قرآن‌های فرسوده و کتب ادعیه مازاد مساجد، تکایا و حسینیه‌ها جمع‌آوری و در مناطق مورد نیاز توزیع می‌شود.

انتهای پیام
captcha