از تداوم کشتار غیرنظامیان در غزه تا اذعان کمیسیون اروپا به بروز قحطی در غزه
کد خبر: 4206108
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
با تحولات فلسطین

از تداوم کشتار غیرنظامیان در غزه تا اذعان کمیسیون اروپا به بروز قحطی در غزه

با گذشت بیش از 5 ماه از جنگ غزه ارتش رژیم صهیونیستی همچنان به هدف قراردادن غیرنظامیان بی دفاع در چندین منطقه در نوار غزه ادامه داده از سویی کمیسیون اروپا ضمن اذعان به بروز قحطی در غزه، این وضعیت را غیرقابل قبول خواند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، در یکصد و شصت و سومین روز از جنگ غزه و هفتمین روز از ماه مبارک رمضان، ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی به هدف قرار دادن غیرنظامیان بی دفاع در چندین منطقه در نوار غزه ادامه می دهد و وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در حملات اشغالگران ظرف 24 ساعت گذشته  92 نفر شهید و حدود 130 نفر مجروح شده‌اند.

ورود نخستین کمک‌ها  به شمال غزه

به گفته هلال احمر فلسطین برای نخستین بار  کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه به شمال نوار غزه وارد شده است، اما  کمک‌های وارد شده اندک بوده است.

از نظر سیاسی، شورای جنگ رژیم صهیونیستی قرار است امشب برای بحث در مورد اختیارات هیئت مذاکره کننده تشکیل جلسه دهد که قرار است فردا برای تکمیل مذاکرات بر سر توافق مبادله و آتش بس به دوحه برود.

یونیسف: تعداد کودکانی که در غزه جان باختند، جان‌خراش است

کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف به سی‌بی‌اس نیوز گفت: تعداد کودکانی که در غزه جان خود را از دست داده اند، جانخراش است. وی تأکید کرد: اکنون می‌دانیم که کودکان در غزه بر اثر سوء تغذیه جان خود را از دست می‌دهند و باید کمک‌های بیشتری به غزه ارسال شود.

انتقاد تند اسموتریچ از ارتش رژیم صهیونیستی

اسموتریچ، وزیر دارایی افراطی رژیم صهیونیستی انتقادهای تندی را از  ستاد کل ارتش اشغالگر به عمل آورد. او در گفت‌وگویی با کانال 12 این رژیم تأکید کرد: ستاد کل ارتش یکی از بزرگترین فاجعه‌ها را ایجاد کرد.

این وزیر افراط گرا گفت که او معتقد است: آنچه که افراد ربوده شده را باز می‌گرداند... قطع تماس و از سرگیری اقدامات شدید نظامی است.

رئیس کمیسیون اروپا: غزه با قحطی مواجه است و ما نمی‌توانیم آن را بپذیریم

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در قاهره گفت: باید از هرگونه عملیات نظامی در رفح در جنوب غزه به هر طریقی اجتناب شود. به گفته او دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه در سریع‌ترین زمان ممکن ضروری است. فون در لاین تأکید کرد: غزه با قحطی مواجه است و ما نمی‌توانیم آن را بپذیریم.

بیانیه وزرات خارجه مصر درباره حمله احتمالی به رفح

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای به موضع گیری درباره غزه پرداخت. در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است: ما از تل‌آویو می‌خواهیم که سیاست مجازات جمعی علیه ساکنان غزه شامل محاصره و گرسنه نگه داشتن و حمله به غیرنظامیان و ویرانی زیرساخت‌ها را متوقف کند.

وزارت خارجه مصر اعلام کرد: ما درباره خطر حمله اسراییل به شهر رفح در جنوب غزه هشدار می‌دهیم و آن را مخالف قانون بین‌المللی می‌دانیم.

همچنین وزارت خارجه مصر بیان کرد: ما از طرف‌های بین‌المللی مؤثر و شورای امنیت می‌خواهیم که در راستای آتش‌بس فوری در غزه حرکت کنند و مانع از انجام سناریوی کوچاندن ساکنان غزه شوند.

انتهای پیام
captcha