از تداوم حملات به بیمارستان شفا تا ادامه رایزنی‌ها در عربستان و مصر
کد خبر: 4206640
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶
با تحولات فلسطین

از تداوم حملات به بیمارستان شفا تا ادامه رایزنی‌ها در عربستان و مصر

در یکصد و شصت و هفتمین روز جنگ، نیروهای اشغالگر خانه‌ها و ساختمان‌های اطراف مجتمع پزشکی الشفا در شهر غزه را به آتش کشیدند و همچنین به آوارگان دستور دادند که فوراً آن را تخلیه کرده و به سمت جنوب نوار غزه حرکت کنند، در غیر این صورت آنها را بمباران می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، در یکصد و شصت و هفتمین روز جنگ غزه، نیروهای اشغالگر خانه‌ها و ساختمان‌های اطراف مجتمع پزشکی الشفا در شهر غزه را به آتش کشیدند و همچنین به آوارگان دستور دادند که فوراً آن را تخلیه کرده و به سمت جنوب نوار غزه حرکت کنند، در غیر این صورت آنها را بمباران می‌کنند، این در حالی است که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به حملات خود به مناطق مسکونی، به ویژه در مرکز نوار غزه ادامه می دهند.

دیدار وزیر خارجه آمریکا با وزرای خارجه اتحادیه عرب

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، امروز در قاهره با وزرای خارجه عرب دیدار خواهد کرد. این دیدار به عنوان بخشی از ششمین سفر او به منطقه خاورمیانه و پس از سفر وی به عربستان سعودی صورت می‌گیرد.  وزیر خارجه آمریکا در این سفر  راه‌های برقراری آتش‌بس و ارائه کمک به ساکنان غزه را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد. بلینکن قرار است فردا جمعه به فلسطین اشغالی سفر کند.  

انتقاد اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد: تنها راه پایان دادن به این فاجعه (تجاوز به غزه) این است که اسرائیل به غیرنظامیان احترام بگذارد و اجازه ورود کمک‌ها به نواره غزه را بدهد.

وی افزود: ما نمی‌توانیم چشمان خود را ببندیم و شکایت کنیم، زیرا وضعیت غزه غیر قابل قبول است، عدم تبدیل سخن از آتش‌بس به واقعیت، شکست بزرگی برای بشریت است.

بلژیک بار دیگر خواستار آتش بس در غزه شد

الکساندر دی کرو، نخست‌وزیر بلژیک گفت: اروپا باید در بحران کنونی رهبری کند، نه پیروی، و ما باید در خواسته‌هایمان برای آتش‌بس و آزادی «گروگان‌ها» صریح باشیم.

او تأکید کرد: وضعیت غزه غم‌انگیز و در آستانه قحطی است و مردمی را می‌بینیم که سعی می‌کنند با خوردن علف، خود را سیر کنند.

حمایت اکثریت مردم فلسطین از طوفان الاقصی

بر مبنای نظرسنجی مرکز مطالعات پیمایشی فلسطین، 71 درصد از پاسخ‌دهندگان از تصمیم حماس برای انجام حمله 7 اکتبر راضی هستند، در حالیکه 70 درصد از حماس راضی هستند، رضایت از جنبش فتح 27 درصد است. در زمینه حمایت از رهبران 61درصد از سنوار و تنها 14 درصد از عباس راضی هستند، همچنین 84 درصد خواهان استعفای عباس هستند و 65 درصد معتقدند که تشکیلات خودگردان باری بر دوش مردم است. علاوه بر این اسماعیل هنیه در صورت رقابت با عباس که 22 درصد آرا را به خود اختصاص می‌دهد 70 درصد آرا را کسب می‌کند. همچنین 73 درصد از مردم فلسطین طرح آمریکایی ـ عربی برای اصلاح قدرت و بازگشت به مذاکرات را رد کردند.

افزایش تعداد بازداشت‌شدگان در کرانه باختری

پس از دستگیری 25 فلسطینی طی 24 ساعت گذشته توسط نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی از آغاز تجاوز به نوار غزه در هفتم اکتبر گذشته، در کرانه باختری به 7725 نفر افزایش یافت.

سازمان امور اسیران سابق و باشگاه اسرای فلسطینی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که این آمار شامل افرادی است که از منازل و از طریق پست های بازرسی نظامی دستگیر شده اند، افرادی که تحت فشار مجبور به تسلیم خود شده‌اند.

نشست وزیران کشورهای عربی در قاهره

سخنگوی وزارت خارجه مصر از آغاز نشست وزیران کشورهای عربی در قاهره با حضور یک مقام فلسطینی برای بررسی تلاش ها برای توقف جنگ علیه غزه خبر داد. در این نشست وزرای خارجه مصر، عربستان سعودی، قطر، امارات و اردن حضور خواهند داشت.

وزارت امور خارجه آمریکا بر مخالفت مجدد با آوارگی اجباری مردم از غزه تأکید کرد

بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و  سیسی، رئیس جمهور مصر در مورد تلاش‌ها برای حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی و کارکنان بشردوستانه در غزه گفت‌وگو کردند. بلینکن مجدداً مخالفت کشورش با هرگونه جابجایی اجباری فلسطینیان از غزه را تکرار  و همچنین  بر تعهد کشورش به همکاری با مصر برای ارتقای صلح و ثبات منطقه‌ای تاکید کرد.

بلینکن در دیدار با ولیعهد عربستان نیز بر اهمیت پاسخگویی به نیازهای بشردوستانه در غزه تأکید کرد. او متعهد به پایان دادن به بحران غزه و ایجاد یک کشور فلسطینی در آینده با تضمین‌های امنیتی برای اسرائیل است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: در جده با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و شاهزاده فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه درباره بحران انسانی در غزه و تلاش‌های انجام شده برای افزایش کمک‌های فوری به فلسطینی‌ها گفت‌وگو کرده است.

روزانه 37 نفر در نوار غزه به شهادت می‌رسند

در حالی که کشورهای جهان عرب امروز روز مادر را جشن می‌گیرند، هلال احمر فلسطین تأیید کرد که روزانه 37 مادر به دلیل تجاوزات مداوم اسرائیل به نوار غزه به شهادت می رسند.

ارتش رژیم صهیونیستی به اعدام 140 فلسطینی از آغاز عملیات خود در مجتمع پزشکی الشفا در شهر غزه اعتراف کرد که 50 نفر از آنها را از صبح امروز به شهادت رسانده است.

انتهای پیام
captcha