آماده‌باش کامل حوزه بهداشت طی ایام نوروز در فارس
کد خبر: 4206277
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹

آماده‌باش کامل حوزه بهداشت طی ایام نوروز در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از آماده‌باش کامل حوزه بهداشت در ایام تعطیلات نوروز، برای خدمت رسانی به مردم و مسافران خبر داد و گفت: طی این ایام مراکز واکسیناسیون در سطح استان فعالیت می‌کنند.

عباس رضاییان‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، عباس رضاییان‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 28 اسفندماه در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: خدمات حوزه بهداشت اعم از نظارت مستمر بهداشت محیط و واکسیناسیون و... طی این ایام در سطح استان فارس انجام می‌شوند.

وی با بیان اهمیت انجام به موقع آزمایش‌های غربالگری نوزادان، با هدف تشخیص و درمان زودرس بیماری‌های فنیل کتونوری، کم کاری مادرزادی تیروئید، فاویسم و بیماری‌های متابولیک ارثی در روزهای سوم تا پنجم پس از تولد نوزاد گفت: همانند سال‌های گذشته 35 مرکز خدمات جامع سلامت به صورت کشیک، آماده ارائه خدمات غربالگری به مردم استان در ایام تعطیلات رسمی نوروز در روز دوم فروردین 1403 هستند.

رضاییان‌زاده ادامه داد: مردم استان فارس برای دریافت خدمات غربالگری نوزادان 3 تا 5 روزه خود می‌توانند در روز مشخص شده به نزدیک‌ترین مرکز ارائه دهنده خدمات غربالگری نوزادان مراجعه کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه کنترل بهداشتی اماکن عمومی در سلامت جمعی نقش موثری ایفا می‌کند، افزود: نظارت‌های بهداشتی بر رستوران‌ها، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی، با حضور 140 بازرس، در قالب 78 تیم ثابت و سیار صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون یکی از مقرون به صرفه‌ترین مداخله‌های بهداشتی برای پیشگیری و ریشه‌کنی جدی بیماری‌های واگیر در دوران کودکی در سراسر جهان است، گفت: 41 مرکز ایمن‌سازی در ایام تعطیلات نوروز به مردم استان و مسافران نوروزی خدمت‌رسانی می‌کنند و در موارد حیوان گزیدگی نیز 38 مرکز خدمات پیشگیری و درمان هاری را ارائه می‌دهند.

رضاییان‌زاده با تصریح اینکه همچنین ارائه خدمات بهداشتی درمانی در 243 مرکز خدمات جامع سلامت در ایام تعطیلات نوروز ادامه دارد، گفت: واحدهای دندانپزشکی نیز در ایام تعطیلات نوروز، در 24 شهرستان آماده ارائه خدمت به شهروندان و مسافران است.

انتهای پیام
captcha