قطار گردشگری در پاسارگاد راه افتاد
کد خبر: 4206278
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲

قطار گردشگری در پاسارگاد راه افتاد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: برای تسهیل در رفت و آمد گردشگران و مسافران نوروزی قطار گردشگری در محوطه جهانی پاسارگاد راه افتاد.

قطار گردشگری، پاسارگادبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، محمد ثابت اقلیدی، مدیرکل میراث فرهنگی فارس امروز، ۲۸ اسفندماه با بیان اینکه محوطه جهانی پاسارگاد وسعتی بالغ‌ بر ۱۶۰ هکتار دارد، افزود: با توجه به تعدد بناهای تاریخی در محوطه پاسارگاد و فاصله بسیار زیاد این بناها از یکدیگر از این‌رو برای تسهیل در رفت و آمد گردشگران دو لوکوموتیو در این محوطه در نظر گرفته‌ شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: گنجایش هریک از این لوکوموتیو ۴۰ نفره است و کار جابه‌جای مسافران را برای رسیدن به بناهای تاریخی و پاسارگادانجام می‌دهند.

ثابت اقلیدی گفت: گردشگران در محوطه پاسارگاد از اماکن مختلف این مجموعه چون آرامگاه کوروش، تل تخت، برج سنگی، محوطه باغ شاهی شامل کاخ‌های اختصاصی، بار عام و بار خاص همچنین دو کوشک و آب راه‌های باغ شاهی و کاروانسرای مظفری را بازدید می‌کنند.

وی در ادامه سخنانش برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی که در محوطه پاسارگاد اشاره کرد و گفت: غرفه‌های صنایع‌دستی منطقه پاسارگاد نیز در این محوطه راه‌اندازی می‌شود تا مسافران گردشگران نوروزی از نزدیک با محصولات و تولیدات دست‌ساز هنرمندان استان آشنا شوند.

انتهای پیام
captcha