بیش از ۴۰ هزار نفر از اماکن تاریخی یزد بازدید کردند
کد خبر: 4206679
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳

بیش از ۴۰ هزار نفر از اماکن تاریخی یزد بازدید کردند

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی یزد از بازدید بیش از ۴۰ هزار و ۶۰۰ نفر از بناهای تاریخی استان در ایام نوروز خبر داد.

مدرسه ضیاییه یزدبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی استان یزد، سیدمحمد رستگاری، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان یزد گفت: از 24 تا پایان روز 29 اسفندماه، بیش از ۴۰ هزار و ۶۰۰ نفر از اماکن تاریخی و بناهای شاخص استان یزد بازدید کردند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان یزد افزود: برنامه‌های فرهنگی و رویدادهایی در اماکن و‌ بوستان‌های شهر یزد متناسب با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان‌ در حال انجام است، که در روزهای اولیه استقبال قابل قبول بوده است و امیدواریم به مرور با اطلاع‌رسانی بیشتر شاهد افزایش جمعیت بازدیدکنندگان باشیم‌.

وی با بیان اینکه آمار اسکان مسافران نوروزی روند رو به افزایشی دارد، گفت: اسکان مسافران روند افزایشی مناسبی را طی می‌کند و در صورت ضرورت علاوه بر مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی از ظرفیت حسینیه‌ها، سالن‌های ورزشی و نمایشگاه‌ بین المللی نیز برای اسکان مسافران  استفاده می‌شود.

رستگاری بیان کرد: تاکنون مدرسه ضیائیه (زندان اسکندر) در بین اماکن فرهنگی و تاریخی تابعه اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی بیشترین بازدید گردشگران را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام
captcha