سه گزاره کاربردی در پدیده حوزه علمیه ازگل
کد خبر: 4206748
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹
یادداشت وارده

سه گزاره کاربردی در پدیده حوزه علمیه ازگل

عباسعلی رهبر در یادداشتی پیرامون حواشی ایجاد شده در موضوع حوزه علمیه ازگل تاکید کرد: ای کاش مسئولان ما هفته‌ای یک بار یا لااقل ماهی یک بار نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر را با تمرکز می‌خواندند.

عباسعلی رهبر

به گزارش ایکنا، عباسعلی رهبر، عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی در یادداشتی با عنوان «سه گزاره کاربردی در پدیده حوزه علمیه ازگل» نگاهی جدید به این موضوع داشته است. متن یادداشت در ذیل آمده است:

در جریان پدیده حوزه علمیه ازگل جدا از بیانیه‌ها و تحلیل‌‌های مختلف می‌توان از زاویه دیگری هم به موضوع مذکور پرداخت:

اول - توجه به تغییر دنیای اطلاعات و داده‌ها است (تغییر از اطلاعات گاوصندوقی و محفوظ به اطلاعات ویترینی و باز)

دوم - براساس تجربه زیستی اجرایی نویسنده، محرز شده است که در بعضی از کارگزاران شاهد امر ساده‌سازی اعتماد بدون توجه به افکار عمومی هستیم. یعنی شاهد فراگیر شدن اعتماد شخصی در امور جزییه به اعتماد کامل در امور اجتماعی بوده‌ایم به گونه‌ای که همه امور را براساس اعتماد اولیه به شخصی به صورت نسبتا مطلق واگذار می‌کنند در حالی که نظارت خود را نیز حذف می‌کنند و نتیجه آن امکان انحراف و بروز مسئله است.

سوم - ای کاش مسئولان ما هفته‌ای یک بار یا لااقل ماهی یک بار نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر را با تمرکز می‌خواندند(نهج‌البلاغه، نامه ۵۳) که در قسمتی از این نامه می‌فرمایند: پس در کارهای کارگزارانت وارسی کن و ارباب راستی و وفا را بر آنان مراقب‌ ساز که بازرسی نهایی در کارشان آنان را به امانتداری و نرمی با مردمان وادار می‌سازد.

انتهای پیام
captcha