آیه ۳۷ سوره فصلت سجده‌دار است نه آیه ۳۸
کد خبر: 4207906
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵

آیه ۳۷ سوره فصلت سجده‌دار است نه آیه ۳۸

مسئول واحد جلسات مکتب امام زمان(عج) همدان گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته صدها هزار جلد قرآن در کشور چاپ و به‌صورت گسترده توزیع شده است که به اشتباه در سوره فصلت علامت سجده واجب به جای آیه ۳۷ در حاشیه آیه ۳۸ درج شده است.

قرآن کریمجواد مجتهدی، مسئول واحد جلسات مکتب امام زمان(عج) همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به یک اشتباه چاپی در تعیین آیه سجده‌دار سوره فصلت، اظهار کرد: در سال‌های گذشته صدها هزار جلد قرآن در کشور چاپ و به‌صورت گسترده توزیع شد که به اشتباه در سوره فصلت علامت سجده واجب به جای آیه ۳۷ در حاشیه آیه ۳۸ درج شده است، افراد دقت کنند در هنگام تلاوت این جزء قرآن کریم آیه ۳۷ سوره، سجده واجب دارد.

وی با اشاره به اینکه این آیه سجده دار سوره فصلت در جزء ۲۴ قرار دارد، گفت: با قرار گرفتن در بیست‌وچهارمین روز از ماه مبارک رمضان و ختم جزء ۲۴ قرآن کریم لازم است نسبت به انجام سجده‌ واجب سوره فصلت توجه شود.

وی ابراز کرد: این قرآن‌های چاپی از کشور عربستان وارد ایران شد که در این قرآن‌ها به‌جای آیه ۳۷ آیه ۳۸ به‌عنوان آیه سجده‌دار مشخص شده است، چراکه گروهی از اهل سنت قائل هستند که آیه ۳۸ آیه سجده‌دار است، اما در اصل آیه ۳۷ این سوره سجده واجب دارد.

مجتهدی بیان کرد: این موضوع چند سال گذشته در جلسات قرآنی مکتب امام زمان(عج) همدان مشخص شد و به سازمان تبلیغات اعلام شد و پس از آن با استفتایی که از مراجع صورت گرفت همگی آیه ۳۷ را به‌عنوان آیه سجده‌دار اعلام کردند و جلوی انتشار مصحفی که آیه ۳۸ سوره فصلت نشان آیه سجده‌دار داشت، گرفته شد.

مسئول واحد جلسات مکتب امام زمان(عج) همدان بیان کرد: هنوز در منازل قرآن‌هایی که آیه ۳۸ آنها به‌عنوان آیه سجده‌دار مشخص شده وجود دارد و لازم است، افراد حاشیه قرآن‌های موجود در منازل، حسینیه‌ها، مساجد و... را بررسی و تصحیح کنند.

انتهای پیام
captcha