ایجاد جنگ میان ایران و آمریکا؛ هدف رژیم صهیونیستی از حمله به کنسولگری
کد خبر: 4208156
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵
میرابیان مطرح کرد:

ایجاد جنگ میان ایران و آمریکا؛ هدف رژیم صهیونیستی از حمله به کنسولگری

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در جریان بیش از شش ماه جنایت و نسل‌کشی در غزه، روز به روز دچار تشدید اختلافات سیاسی و شکست‌های نظامی شده است، گفت: رژیم صهیونیستی اکنون در ورطه درگیری داخلی گرفتار است ولذا اقداماتی مانند حمله به کنسولگری ایران در دمشق برای ایجاد رویارویی میان ایران و آمریکا و خروج خود از فشارهای داخلی و خارجی است.

سیدرضا میرابیان، سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در کویت و کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا

سیدرضا میرابیان، سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در کویت و کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا، در گفت‌وگو با ایکنا در تحلیل حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و به شهادت رساندن مستشاران نظامی ایران از جمله سردار زاهدی گفت: رژیم صهیونیستی با توجه به گرفتاری در غزه نتوانسته به اهداف ترسیمی خود دست پیدا کنند. رژیم صهیونیستی پس از شش ماه حمله وحشیانه به غزه و انجام اقدامات جنایتکارانه، نسل‌کشی و قتل عام کودکان و زنان بی‌گناه، شرایط وحشتناک و اسفناک و به هم ریخته‌ای دارد. 

وی با اشاره به اینکه روز به روز اختلافات سیاسی در داخل رژیم صهیونیستی بیشتر و تشدید شده، افزود: رژیم صهیونیستی در جریان غزه دچار شکست‌های نظامی شده چنانکه نتوانسته به هیچ کدام از اهداف خود چون نابودی حماس و آزادی اسرا دست پیدا کند. 

افکار عمومی داخل اسرائیل علیه حاکمیت

میرابیان اضافه کرد: همچنین افکار عمومی داخل اسرائیل به شدت علیه حاکمیت هست و چنددستگی عمیقی در محافل داخلی آنها است لذا رژیم صهیونیستی در ورطه درگیری داخلی گرفتار است و در عمل به هیچ توفیقی دست پیدا نکرده و در باتلاق غزه گیر افتاده است. بنابراین نتانیاهو به دنبال اقداماتی است که از زیر این فشارهای داخلی، خارج شود و فرافکنی کند. 

سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در کویت با تأکید بر اینکه به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی به دنبال اقدامی است تا بحران داخلی را به بحران خارجی تبدیل کند، گفت: اسرائیل در این راستا در پی آن است که بحران فعلی را به بیرون از مرزهای سرزمین‌های اشغالی برده و دامنه جنگ را بین سایر کشورها از جمله ایران و آمریکا گسترش دهد.

اسرائیل در پی کشاندن آمریکا به درگیری در منطقه

وی با تأکید بر اینکه هدف دیگر رژیم صهیونیستی از این دست اقدامات وارد کردن پای آمریکا به منطقه است، بیان کرد: بنابراین اسرائیل از سویی به دنبال این است که موضوع بحران فعلی را به یک مسئله منطقه‌ای تبدیل کند و از سوی دیگر پای آمریکا را به عنوان حامی خود به این درگیری بکشاند که موفق نخواهند شد. لذا حمله به کنسولگری ایران در دمشق را باید از منظر تلاش رژیم صهیونیستی برای تبدیل جنگ غزه به جنگ ایران و آمریکا تحلیل و ارزیابی کرد.  

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در پاسخ به این سؤال که واکنش جمهوری اسلامی ایران دربرابر این تجاوزگری و تعدی و شهادت تعدادی از مستشاران باید چگونه باشد؟، تصریح کرد: این موضوعات تحلیل‌بردار نیست چرا که در نهایت شورای عالی امنیت ملی تصمیم‌گیری می‌کند و خواهد کرد. 

پاسخ قطعی به اسرائیل با حفظ عزت جمهوری اسلامی

وی با اشاره به تشکیل نشست شورای عالی امنیت ملی بلافاصله پس از این جنایت و اتخاذ تصمیمات مقتضی، بیان کرد: این تصمیم‌ها اجرا می‌شود و از تحلیل‌ها نیز  دنبال‌روی نمی‌کند. اعضای این شورا و تصمیماتی که اخذ و عمل می‌شود در راستای  مصالح و منافع ملی کشور است.

میرابیان با بیان اینکه ما نباید در زمین دشمن بازی کنیم، تصریح کرد: دشمن، سفره‌ای پهن کرده است تا ما را به دام بیندازد. هدف اسرائیل از این اقدامات جنایتکارانه و ترورها، کشاندن پای آمریکا به منطقه برای رویارویی با جمهوری اسلامی است. 

سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در کویت با تأکید بر اینکه این موضوعی است که همیشه رژیم صهیونیستی دنبالش بوده و در آینده نیز همین گونه اقدام خواهد کرد، گفت: جمهوری اسلامی باید به گونه‌ا‌ی اقدام کند و پاسخ دهد که هم عزت جمهوری اسلامی حفظ شده و هم انتقام لازم گرفته شود و در عین حال در زمین دشمن بازی نکند. 

انتهای پیام
captcha