جریان بیداری اسلامی از برکات انقلاب است
کد خبر: 4208710
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳

جریان بیداری اسلامی از برکات انقلاب است

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی جنبش‌های آزادی‌خواهی در سطح جهان اسلام علیه کفر و استبداد شکل گرفت و ملت‌های منطقه بیدار شدند و جریان بیداری اسلامی به ظهور نشست و این از برکات انقلاب بود.

محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلسبه گزارش ایکنا از یزد، محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، امروز، 17 فروردین ماه در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس با اشاره به اینکه رمضان، ماه یاد شهدا و کسانی که برای حفظ کشور، ملت، انقلاب و اسلام جان خود را فدا کردند، است، یاد شهدای مدافع حرم و شهدای ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را گرامی داشت.

وی همچنین یاد شهدای دفاع مقدس و سه شهید یزدی حادثه راسک را نیز گرامی داشت و با اشاره به اقدام مبتکرانه و متعهدانه امام خمینی(ره) در سال 1358 مبنی بر اعلام روز جهانی قدس اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی جنبش‌های آزادی‌خواهی در سطح جهان اسلام علیه کفر و استبداد شکل گرفت و ملت‌های منطقه بیدار شدند و جریان بیداری اسلامی به ظهور نشست و این از برکات انقلاب بود.

وی ادامه داد: چنین روزی که روز عظیمی برای جهان اسلام قلمداد می‌شود، نقطه عطفی برای مبارزه با رژیم صهیونیستی و آزادسازی بیت المقدس شریف به شمار می‌رود. امروز می‌بینیم کشتار بی‌رحمانه و دسته جمعی مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی رقم می‌خورد و مظلومانه مردم را به شهادت می‌رسانند و سازمان ملل متحد و حقوق بشر مسکوت مانده و مجامع بین‌الملل در مقابل جنایت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی سکوت کرده‌اند.

جوکار با اشاره به اینکه امام آینده را می‌دانست بیان کرد: اسراییل برای جهان اسلام خطر است و امروز یوم القدس و یوم المبارزه است و جنبش‌های فلسطینی تغییر بنیادین پیدا کردند و جریان حماس و جبهه اسلامی که ریشه در انقلاب اسلامی دارد، ایجاد شده است.

وی ادامه داد: طوفان‌الاقصی در شرایطی طراحی شد که سران کشورهای عرب دنبال عادی‌سازی با اسراییل بودند و سالیان سال با جنگ روانی و روایت‌های دروغین دنبال این بودند که رژیم صهیونیستی را در منطقه پایدار کنند و طوفان الاقصی تمام راهبردهای دشمن و آمریکای جنایتکار را در منطقه به هم زد و آنچه در طوفان الاقصی پدیدار شد، نشان داد منظومه قدرت صهیونیستی پوشالی است. دنیا بیدار شد و در سایه طوفان الاقصی مشخص شد، مسئله فلسطین تمام نشده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: طوفان الاقصی نقطه شروع بود تا گذشته فلسطین و جنایات و نسل کشی‌های رژیم صهیونیستی به فراموشی سپرده نشود و امروز در سطح بین‌الملل، مردم دنیا حقوق بشر آمریکا و انگلیسی‌ها را دیدند و ملت‌ها بیدار شدند و در سایه خروش ملت عزیز ایران، ملت‌های دیگر نیز به حرکت در آمدند و مسئله فلسطین جهانی و بین المللی شد و افکار ملت‌ها با ملت فلسطین همراه شده است.

وی اضافه کرد: امروز بین ملت‌ها و دولت‌های اسلامی وقفه و شکاف ایجاد شده و دولت‌های دیکتاتور اجازه نمی‌دهند دولت‌ها حرکت کنند اما جبهه مقاومت مقاوم‌تر شده و اسرائیل در سراشیبی و روبه نابودی است و این غده چرکین در جهان اسلام باید از بین برود و به یاری خداوند این چنین خواهد شد.

انتهای پیام
captcha