ارسال ۲۴ هزار واحد پلاسما از همدان به کشورهای اروپایی
کد خبر: 4209506
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
طی سال 1402

ارسال ۲۴ هزار واحد پلاسما از همدان به کشورهای اروپایی

مدیر کل انتقال خون استان همدان از ارسال ۲۴ هزار واحد پلاسما به تهران به منظور ارسال به کشورهای اروپایی خبر داد.

افشین محمدی، مدیرکل انتقال خون استان همدانافشین محمدی، مدیرکل انتقال خون استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: سال گذشته موفق شدیم ۲۴ هزار واحد پلاسما به تهران ارسال کنیم تا از مرکز به شرکت‌های معتبر طرف قرارداد اروپایی ارسال شود. در قبال ارسال این پلاسما نیز داروهای مشتق از پلاسما که شامل فاکتورهای انعقادی، آلبومین و... هستند با هزینه‌های بسیار کمتری به کشور وارد می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در غرب کشور فقط استان‌های همدان و کرمانشاه مجوز ارسال پلاسما به خارج از کشور دارند، افزود: سال گذشته نمایندگانی از کشور بلاروس از مراکز انتقال خون استان بازدید کردند و مجوزهای لازم را برای ارسال پلاسما دریافت کردیم پیش از این نیز شرکت‌های معتبری از اتریش، آلمان و فرانسه مجوزهای لازم برای ارسال پلاسما را دریافت کرده بودیم. این مطلب نشان از شرایط مناسب انتقال خون استان و ارتقای فرهنگ عموم مردم و حس نوع دوستی مردم این استان است.

محمدی از افزایش ۷ درصدی میزان اهدای خون در سال گذشته خبر داد و گفت: در مدت زمان ذکر شده بیش از ۴۴ هزار واحد خون به مراکز انتقال خون استان اهدا شده که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی به علت افزایش میزان اهدای خون اشاره کرد و گفت: فروکش کردن کرونا و همچنین افزایش جراحی‌های غیر ضروری و افزایش شمار اهدا کنندگان مستمر عاملی برای افزایش میزان اهدای خون است که مصرف ما در سال ۴۰۲ در کل کشور بالا رفته است.

مدیر کل انتقال خون استان همدان یادآور شد: سال گذشته بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد خون به استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان و هرمزگان ارسال کردیم که نشان از وضعیت خوب استان همدان در زمینه اهدای خون بوده است.

محمدی با اشاره به اینکه به عنوان استان پشتیبان تهران هستیم، افزود: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته میزان اهدای خون در استان مناسب بوده از این رو همدان را به عنوان استان پشتیبان تهران انتخاب کرده‌اند چراکه در تهران میزان جراحی‌ها بسیار بالاست و مصرف خون نیز زیاد است.

انتهای پیام
captcha