تداخل برنامه‌های قرآنی، خروجی مطلوبی نخواهد داشت
کد خبر: 4209632
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹

تداخل برنامه‌های قرآنی، خروجی مطلوبی نخواهد داشت

پیشکسوت قرآن کریم در استان یزد بر هماهنگی در فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد و گفت: تداخل برنامه‌های قرآنی نه تنها کیفیت برنامه‌ها را کاهش می‌دهد بلکه خروجی مطلوب نیز نخواهد داشت.

محمدحسین صباغ، پیشکسوت قرآن در یزدمحمدحسین صباغ، پیشکسوت قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، در زمینه فعالیت قرآنی و نحوه ورد به این عرصه گفت: بنده متولد یکم اسفندماه 1341 هستم و فعالیت قرآنی بنده در گلپایگان اصفهان زیر نظر روحانی مسجد جامع این شهر آغاز شد.

وی ادامه داد: در سال 58-57 هنگامی که به یزد سفر کردم توسط یکی از دوستان محله در جلسه استاد محمدرضا مجاهد شرکت کردم و فعالیت قرآنی را ادامه دادم و از این جلسه بهره‌مند و کسب فیض کردم. 

صباغ اضافه کرد: خوشبختانه فعالیت قرآنی بنده همچنان ادامه دارد و امیدوارم در این مسیر ثابث قدم و توفیق روزافزون داشته باشم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه قرآن کریم در استان گفت: خوشبختانه با حمایت‌های مهران فاطمی استاندار یزد در سال‌های اخیر شاهد رونق فعالیت‌های قرآنی در استان هستیم. خوشبختانه استاندار یزد در اکثر مراسم‌های قرآنی حضور  داشته و نسبت به برنامه‌های قرآنی دغدغه دارند.

صباغ، برخی مشکلات حوزه قرآن را کشوری دانست و افزود: از سویی دیگر در استان نباید به امید مرکز نشست تا برنامه ارائه دهند و مسئولان باید برنامه‌ریزی هماهنگی در زمینه فعالیت‌های قرآنی انجام دهند. 

این پیشکسوت قرآن کریم در استان یزد اظهار کرد: مرکز واحدی در رابطه با قرآن و فعالیت قرآنی اجتماعی در استان نداریم، البته سازمان‌های قرآنی در استان هستند که هر کدام طبق رسالت سازمانی فعالیت می‌کنند ‌اما برخی فعالیت‌های قرآنی به صورت مردمی انجام می‌شود و لازمه آن این است که وحدت رویه باشد.

وی به برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در اسفندماه سال گذشته اشاره کرد و افزود: در ایام نمایشگاه محفل قرآنی با شکوهی برگزار شد اما همزمان با این برنامه کرسی تلاوت قرآن به همت یکی از سازمان‌ها برگزار و موازی‌ کاری صورت گرفت این در حالی است که می‌توان با برگزاری محفلی واحد، کیفیت این گونه مراسم‌ها را ارتقا داد، لذا تداخل برنامه‌ها خروجی مطلوبی ندارد. 

صباغ در بخش دیگری از سخنان خود برپایی دهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان را از نظر مکان و وسعت در حد قابل قبول دانست و گفت: تبلیغات تلویزیونی در زمینه نمایشگاه قرآن باید وسیع‌تر انجام می‌شد و برای بازدیدکنندگان نیز قرعه‌کشی در نظر گرفته می‌شد تا نمایشگاه جذابیت بیشتری داشته باشد.

وی پیشنهاد داد: در سال‌های آینده قیمت محصولاتی که در غرفه‌ها عرضه می‌شود، نسبت به غیر از زمان برگزاری نمایشگاه، متفاوت  باشد تا نمایشگاه قرآن از امتیاز ویژه‌ای برخوردار شود. خوشبختانه دهمین نمایشگاه قرآن یزد مورد استقبال خوب مردم قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha