به گزارش ایکنا به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، ابراهیم شکرانی، دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی در این نشست ضمن تبیین اهداف و وظایف و کارکرد میزهای تخصصی و تأکید بر ضرورت و اهمیت برگزاری جلسات اندیشهورزی با حضور دستگاههای مرتبط، صاحبنظران و ذینفعان، بر رویکرد تمدنسازی سند بازیهای رایانهای در راستای ترویج فرهنگ سبک زندگی ایرانی اسلامی در کنار رویکرد صنعتی و اقتصادی آن تأکید کرد.
حاجی هاشمی، مدیرعامل بنیاد بازیهای رایانهای با برشمردن حوزههای راهبردی و مؤلفههای فرهنگی، اجتماعی، سرمایهگذاری و علمی بازیهای رایانهای، بر تمرکز و توجه جدی به حوزه بازیهای رایانهای بهطور خاص در حکمرانی فرهنگی کشور توجه داشت.
وی با اشاره به رشد روزافزون مصرف بازیهای رایانهای اظهار کرد: براساس پیماش انجام شده در سال ۱۳۸۹ تعداد ۱۶ میلیون نفر و در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۴ میلیون نفر در کشور بازیکن بازیهای رایانهای وجود دارد و از این تعداد ۷۰ درصد نوجوانان هستند.
مدیرعامل بنیاد بازیهای رایانهای اظهار کرد: از نظر علمی ایران در کشورهای منطقه رتبه اول را در حوزه بازیهای رایانهای دارد.
دهنادی، دبیر میز بازیهای رایانهای نیز ضمن ارائه پیشنویس سند بازیهای رایانهای گفت: براساس آمارها، بازیهای رایانهای جایگاه دوم را در مصرف فرهنگی کشور دارد و این سند میتواند آغاز راهی برای هماهنگی، وحدت رویه و یکپارچگی سیاستها و برنامهها در حوزه حکمرانی بازی و سرگرمی در کشور باشد.
همچنینt در این نشست اندیشهورزی نمایندگان دستگاههای مختلف به بیان نظرات و دیدگاههای خود پرداختند.
انتهای پیام