دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین استان سیستان و بلوچستان گفت: با نظارت مستمر تیمهای بیماریابی حوزه بهداشت، تاکنون هیچ موردی از ورود بیمار مبتلا به آبله میمونی از طریق مرزهای جنوب شرقی گزارش نشده است.
به گزارش ایکنا به نقل از وبدا، علی عبدالرزاقنژاد، دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین استان سیستان و بلوچستان ضمن تکذیب ورود بیمار مبتلا به آبله میمونی از مرزهای جنوب شرقی به کشور، گفت: از روز گذشته برخی اخبار مبنی بر ورود زائران پاکستانی مبتلا به ویروس آبله میمونی در فضای مجازی منتشر شده که صحت نداشته و تنها سه نفر مشکوک به این بیماری بودهاند که در ورودی مرز توسط همکاران ما شناسایی و اجازه تردد به داخل کشور به آنها داده نشد.
وی ادامه داد: از این سه نفر و برخی از همراهان آنها تستهای لازم گرفته و در آزمایشگاه مرجع سلامت آزمایشهای لازم انجام و سپس توسط متخصصین عفونی نیز مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.
به گفته عبدالرزاقنژاد، پس از بررسیهای دقیق علمی و آزمایشگاهی خوشبختانه ابتلای این زوار به آبله میمونی مورد تایید قرار نگرفت و جای نگرانی وجود ندارد.
وی تاکید کرد: این اطمینان را به شهروندان هم استانی و مردم عزیز ایران اسلامی میدهیم که سربازان سفیدپوش و همیشه بیدار نظام سلامت در استان سیستان و بلوچستان همواره هوشیار و آماده هستند و در مورد سلامت عمومی جامعه هیچگونه مماشاتی نخواهند داشت.
عبدالرزاقنژاد خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان با کشور پاکستان همجوار است که در طول سال به ویژه در ایام اربعین پذیرای خیل عظیم زائرانی است که از طریق سیستان و بلوچستان به کشور سفر کرده و عازم عتبات عالیات میشوند.
وی افزود: با توجه به ورود تعداد قابل توجه زائر و مسافر از این کشور که به لحاظ بهداشت و درمان دارای مخاطرات جدی است، نقش نظام سلامت استان بسیار پررنگ است، چراکه در صورت ورود حتی یک نفر با علائم ویروس و بیماریهای مسری می تواند خطرات جدی برای شهروندان کل کشور را به همراه داشته باشد.
دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: علیرغم تمامی این حساسیتها، خوشبختانه کادر درمان در استان سیستان و بلوچستان همواره یک گام جلوتر بوده و در تمامی ساعات بیدار و هوشیار بوده و سنگر سلامت کشور را حفظ کرده و تحت هیچ شرایطی اجازه ورود افراد مشکوک به بیماریهای مسری به کشور را نخواهند داد.
انتهای پیام