به گزارش خبرنگار ایکنا، حجتالاسلام والمسلمین محمدرضا صالح، معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی العالمیه، عصر امروز چهارشنبه ۲۴ اردیبشهت ماه در گردهمایی مربیان تربیتی جامعه المصطفی که در سالن شهید سلیمانی مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی برگزار شد، ضمن تقدیر از استادان و مربیان تربیتی المصطفی، برگزاری این گردهمایی را بسیار ارزشمند دانست و بر ضرورت استمرار برپایی این گردهمایی با تعیین موضوعات کلیدی تأکید کرد.
معاون جامعه المصطفی ادامه داد: این جلسه میتواند یک اتاق فکر برای روند تربیت طلاب ما باشد و بالاتر از این جمع از نظر وزن علمی، در جامعه المصطفی نمیتوان یافت.
وی به موضوع الهیات تربیت پرداخت و گفت: اسلام اصولی مانند اصل توحید و معاد را تعریف کرده است. در حلقه مربیان تربیتی باید از همین اصول شروع کنیم تا طلاب ما با تمرکز بر این اصول ارتباط عمیقی میان خود و دین ایجاد کنند.
حجت الاسلام والمسلمین صالح، پرداختن ریشهای به مبانی توحیدی طلاب را ضروری دانست و تصریح کرد: اصول اعتقادی و چهارچوبی که یک فرد برای زندگی انتخاب کند، باید به عنوان یک تکنیک به طلاب ارائه شود. مدیریت تمایلات، نفس، جامعه و خانواده بدون برخورداری از این اصول ممکن نیست. تأثیر این اصول ثابت در زندگی این است که فرد در رویکردهای خود دچار تشویش نگردد.
وی با تأکید بر اهمیت توحید کاربردی برای طلاب علوم دینی، خاطرنشان کرد: کسی که مرتکب گناه و معصیت میشود فاقد این توحید کاربردی است. طلابی که از فضای فرهنگی کشورهای مختلف به ایران اسلامی میآیند، باید با صفات و ویژگیهای الهی به درستی آشنا شوند و در ادامه میتوان به رفتار آنان پرداخت.
معاون فرهنگی، تربیتی المصطفی، مراقبه طلاب را برای مربیان تربیتی بسیار ضروری خواند و گفت: اگر انسان ناظری بر اعمال خود نبیند، دچار آسیبهای فراوانی خواهد شد. مربیان و اساتید باید با حضور دائم میان طلاب، مبانی اعتقادی آنان را تحکیم بخشند.
وی با تصریح بر حفظ اعتدال در مباحث تربیتی، اذعان کرد: زیادهروی در برخی مباحث ممکن است آسیبها و شرایط نامناسبی برای طلاب فراهم آورد و آنان را وارد مسیرهای خطرناک کند.
حجتالاسلام والمسلمین صالح در ادامه با اشاره به برخی مشکلات طلاب جامعه المصطفی به ویژه مسائل مالی، یادآور شد: برخی مربیان تربیتی المصطفی با همراهی خیرین به صورت شخصی به طلاب کمک میکنند که بیشترین تأثیرات تربیتی را به همراه میآورد.
انتهای پیام