کد خبر: 4289037
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۹:۳۹

سازمان بهزیستی آماده ارائه خدمات روانشناختی و مددکاری به مردم

رئیس سازمان بهزیستی گفت: در شرایط فعلی کشور این سازمان از طریق صدای مشاور با خط تلفن ۱۴۸۰ و خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی آماده ارائه خدمات روانشناختی و حمایت روانی از مردم است.

سید جواد حسینی رئیس سازمان بهزیستی کشوربه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل، سید جواد حسینی، رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در هر بحرانی، یکی از حوزه‌هایی که مردم نیازمند دریافت خدمات هستند، در حوزه حمایت‌های اجتماعی و روانی است، تاکید کرد: طبیعتاً در شرایط فعلی کشور، این خدمات  هر جا که مورد نیاز باشد این خدمات را به مردم ارائه خواهد کرد.

وی افزود: این سازمان بر اساس وظایف قانونی، سابقه، تخصص و زیرساختی که دارد، از طریق صدای مشاور با خط تلفن ۱۴۸۰ و خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی به ارائه خدمات به مردم مشغول است.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: در چارچوب برنامه‌های مدونی که وجود دارد با هماهنگی کمیته مدیریت بحران، در موارد ضروری تیم اورژانس اجتماعی متشکل از مددکاران اجتماعی و روانشناسان با خودروی اورژانس اجتماعی و تیم محب (حمایت روانی و اجتماعی) در محل‌هایی که حادثه ایجاد شد حضور می‌یابند و خدمات را به صورت رایگان ارائه می‌کنند.

حسینی اضافه کرد: خط تلفن ۱۴۸۰ به صورت رایگان در خدمت مردم است و می‌توانند سؤالات و مشاوره‌های لازم را در چنین شرایطی از کارشناسان سازمان بهزیستی دریافت کنند. این خدمات شامل مشاوره‌های فردی، خانوادگی و گروهی، همچنین مداخلات روانی-اجتماعی برای کاهش استرس و اضطراب ناشی از بحران است.

وی متذکر شد: سازمان بهزیستی کشور با بهره‌گیری از تجربیات گذشته در مدیریت بحران‌ها، برنامه‌های ویژه‌ای برای آمادگی و پاسخگویی به نیازهای روانی-اجتماعی در شرایط اضطراری تدوین کرده است. تیم‌های محب (مداخلات حمایتی روانی اجتماعی در بحران) به منظور ارائه خدمات فوری و تخصصی در مناطق آسیب‌دیده، آموزش‌های لازم را دیده‌اند و همواره در حال به‌روزرسانی دانش و مهارت‌های خود هستند.

انتهای پیام
captcha