کد خبر: 4323038
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۴ - ۱۹:۰۹
استاندار لرستان:

وفاق برای صیانت از رأی مردم دیدگاه مشترک هیئت نظارت و اجرایی انتخابات است

سیدسعید شاهرخی با بیان اینکه زاویه و نگاه غیرمشترک بین هیأت نظارت و اجرایی وجود ندارد، گفت: این دیدگاه مشترک براساس مر قانون، وحدت، وفاق و همدلی برای صیانت از رأی مردم است.

سید سعید شاهرخی، استاندار لرستانبه گزارش خبرنگار ایکنا از لرستان، سیدسعید شاهرخی، استاندار لرستان، ۲۴ آذرماه، در جلسه توجیهی اعضای هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان که در محل سالن آمفی تئاتر استانداری لرستان برگزار شد، گفت: انتخاب افراد شایسته برای حضور در شوراهای شهر و روستا نقش مؤثری در توسعه استان دارد.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برکات فراوانی داشته، افزود: از مهمترین برکات این نظام؛ قانون اساسی، اصل ولایت فقیه و اصالت و نقش مردم در تصمیم‌گیری‌ها از طریق برگزاری انتخابات است.

شاهرخی ادامه داد: در قانون اساسی ما به علت وجود انتخابات و ایجاد فرصت برای رأی مردم، دموکراسی به بهترین شکل ممکن تعریف شده است.

استاندار لرستان تصریح کرد: تمام ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی از بالاترین تا پایین‌ترین سطوح از خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا به صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط رأی مردم انتخاب می‌شوند.

وی تصریح کرد: فرآیند انتخابات در نظام جمهوری اسلامی به نحوی است که گاهی یک جریان فکری انتخابات را برگزار می‌کند ولی جریان فکری دیگری با قدرت برای مدیریت انتخاب می‌شود و این امر به خوبی نشان می‌دهد که حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، واقعی و اثربخش است.

شاهرخی افزود: برهمین اساس از آحاد مردم استان می‌خواهیم برای بهبود وضعیت شهرها و روستاها با مشارکت حداکثری در انتخابات حضور یابند.

استاندار لرستان گفت: ما موظیفم مر قانون را اجرا کنیم و با عدالت و انصاف، سلامت انتخابات را در زمینه اجرا تنظیم کنیم و هیأت نظارت هم با دقت بر فرآیند انتخابات نظارت دارد تا انتخابات سالم و حداکثری برگزار شود.

وی ادامه داد: رهنمودهای مقام معظم رهبری در همه امور فصل‌الخطاب ماست و براساس منویات مقام معظم رهبری، تمام مراحل انتخابات حق‌الناس است و تلاش همه جانبه برای نظارت و صیانت از رأی مردم خواهیم داشت.

شاهرخی تأکید کرد: بالاترین خسران در این زمینه عدم صیانت از رأی مردم است و نباید کسی به ناحق، به رای مردم تجاوز کند.

استاندار لرستان با بیان اینکه زاویه و نگاه غیرمشترک بین هیأت نظارت و اجرایی وجود ندارد، گفت: این دیدگاه مشترک براساس مر قانون، وحدت، وفاق و همدلی برای صیانت از رأی مردم است.

وی افزود: در هیأت‌های اجرایی و نظارت صلاحیت افراد براساس قانون و به دقت تأیید می‌شود و‌ اجازه نمی‌دهیم افراد بی‌صلاحیت وارد شوند تا شاهد وقایع ناگوار در شهرداری یا شوراها نباشیم.

شاهرخی با اشاره به اینکه مردم با حضور پرشور و حداکثری باید زمینه ورود کسانی را به شوراهای شهر و روستا فراهم کنند که فکر و ذکرشان مردم باشند، ادامه داد: باید نفع و خروجی این انتخابات برای عموم مردم و جهش در مسیر توسعه استان باشد.

استاندار لرستان ادامه داد: هیأت‌های نظارت و اجرایی استان برای تحقق اهداف والای انتخابات تلاش می‌کنند و حمیدرضا کاظمی، رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان از زمان پذیرش این مسئولیت با جدیت ویژه برای اجرای گام به گام این انتخابات تلاش می‌کند و در این زمینه از همه عوامل و همکاران این مجموعه قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام
خبرنگار:
مرضیه حافظی فر
captcha