
به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی
استانداری یزد، محمدرضا بابایی، استاندار یزد، امروز، 27 بهمنماه در دیدار احمد لطیف علی، سرکنسول عراق در اصفهان با اشاره به اشتراکات فرهنگی و مذهبی ایران و عراق اظهار کرد: نام عراق با ائمه اطهار عجین شده و سفر به شهرهای مختلف این کشور و زیارت اولاد پیامبر اکرم(ص) آرزوی همیشگی ایرانیان است.
بابایی به میزبانی مراکز درمانی یزد از شیعیان کشور عراق اشاره کرد و افزود: با توجه به زیرساختهای درمانی یزد به لحاظ تعداد بیمارستان و پزشکان و متخصصان، توسعه توریست درمانی در برنامههای استان قرار دارد.
وی با اشاره به تولید ۹۰۰ قلم کالا در واحدهای تولیدی استان یزد گفت: یزد در بسیاری از زمینههای اقتصادی از مزیتهای فراوانی نسبت به دیگر نقاط کشور برخوردار بوده و حدود ۵۵ درصد کاشی و سرامیک کل کشور در یزد تولید میشود.
استاندار یزد با بیان اینکه یزد در صنعت نساجی استان دوم ایران است، بیان کرد: همچنین یزد به رغم محدودیتهای آبی در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی و گلخانهای جزو ۵ استان اول کشور قرار دارد.
بابایی برقراری پروازهای شرکت هواپیمایی العراقیه به یزد در کنار پروازهای شرکت هواپیمایی یزدایر را در توسعه روابط تجاری میان استان یزد و کشور عراق مؤثر دانست.
وی با استقبال از فعال شدن قرارداد خواهر خواندگی بین یزد و کربلا گفت: علاوه بر تقویت روابط در حوزه دانشگاهی و درمانی از طریق ارائه خدمات دائمی در بیمارستان حیدریه عراق، توسعه روابط اقتصادی از طریق اتاق بازرگانی یزد دنبال شود.
بابایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ایجاد یک رابط میان دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد و کنسولگری عراق برای رفع مشکلات احتمالی اتباع عراقی راهگشا خواهد بود.
وی با اشاره به ثبت شهر یزد در فهرست میراث جهانی یونسکو تصریح کرد: استان یزد از ظرفیت بالایی در برقراری مراودات فرهنگی، مذهبی و گردشگری با شهرهای کشور عراق برخوردار است.
استاندار یزد با بیان اینکه یزد دومین استان معدنی ایران است بیان کرد: نشست مشترک میان کنسولگری عراق و اعضای اتاق بازرگانی یزد به منظور همکاری در بحث اکتشاف معادن کشور عراق برگزار شود.
وی با قدردانی از میزبانی شایسته عراقیها از زائران ایرانی اباعبدالله الحسین(ع) در ایام اربعین افزود: با توجه به تعداد بسیار زیاد ارادتمندان و مشتاقان به سیدالشهدا(ع) در یزد، این شهر به حسینیه ایران مشهور است.
بابایی در پایان استقرار نمایندگی وزارت امور خارجه در یزد را تسهیلگر روابط میان یزد و کشور عراق دانست و گفت: برگزاری نشستهای مستمر به انجام اقدامات عملی و موثر بین کشور عراق و استان یزد منجر خواهد شد.
انتهای پیام