به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری سیستانوبلوچستان، امروز پنجشنبه 14 اسفند، منصور بیجار، استاندار سیستانوبلوچستان در بازدید از روند اجرایی قطعات مختلف پروژه ملی بزرگراه زاهدان-خاش، بر ضرورت تسریع در تکمیل این شاهراه ارتباطی تأکید کرد.
بیجار با اشاره به اولویتهای توسعه استان سیستانوبلوچستان اظهار کرد: تیم مدیریتی استان سیستانوبلوچستان تمام توان خود را برای توسعه و آبادانی این خطه از میهن اسلامی که همواره مورد تاکید رهبر شهیدمان بوده، به کار بسته است.
وی با بیان اینکه طرحها و برنامههای استان سیستانوبلوچستان براساس سند جامع اجرایی توسعه استان پیش میرود، خاطرنشان کرد: این سند برگرفته از مصوبات سفر تاریخی رهبر شهیدمان در سال ۱۳۸۱ به استان سیستانوبلوچستان و دستورات و تاکیدات ایشان در فواصل مختلف است و ما موظف به اجرای دقیق آن هستیم.
استاندار سیستانوبلوچستان با اشاره به شرایط ویژه استان تصریح کرد: با تمام توان تلاش میکنیم شرایط جنگی تحمیل شده بر سیستانوبلوچستان، خللی در مسیر پیشرفت و آبادانی استان ایجاد نکند و پروژههای عمرانی با قوت تمام به مسیر خود ادامه دهند.
بیجار با قدردانی از زحمات شبانهروزی پیمانکاران پروژه که با وجود شرایط روزهداری در ماه مبارک رمضان، بیوقفه در حال احداث باند دوم بزرگراه زاهدان-خاش هستند، گفت: با همت پیمانکاران و دستگاههای متولی، طبق قولی که به مردم استان سیستانوبلوچستان دادهایم، ۳۰۰ کیلومتر راه را به بهرهبرداری میرسانیم.
وی با بیان اینکه این میزان بهرهبرداری از راهها بیشترین تاثیر را در ایمنی تردد و کاهش تصادفات جادهای خواهد داشت، افزود: تکمیل این پروژهها تحولی اساسی در شبکه حمل و نقل استان سیستانوبلوچستان ایجاد کرده و موجب تسهیل در رفت و آمد مردم و رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.
عطاءالله اکبری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستانوبلوچستان نیز ضمن ارائه گزارشی فنی از وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه، از عزم مدیریت ارشد استان برای نظارت مستقیم و میدانی بر پروژههای عمرانی تشکر کرد.
یادآور میشود محور زاهدان-خاش به عنوان یکی از پرترددترین راههای استان سیستانوبلوچستان، به عنوان بخشی از بزرگراه چابهار -زاهدان از اهمیت استراتژیک بالایی در حوزه ترانزیت و جابجایی مسافر برخوردار است و تکمیل باند دوم آن سالها از مطالبات جدی مردم منطقه به شمار میرود.
انتهای پیام