کد خبر: 4360708
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۵ - ۲۰:۲۲

ورودی یزد از طرف پارک کوهستان با نام یزد حسینیه ایران نامگذاری شد

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد و با رأی اکثریت اعضا، نامگذاری ورودی شهر یزد از مسیر پارک کوهستان و پل شهید تقوی با عنوان یزد حسینیه ایران به تصویب رسید.

جلسه علنی شورای شهر یزدبه گزارش ایکنا از یزد، عزیزالله سیفی، رئيس شورای اسلامی شهر یزد، شامگاه شنبه، ۶ تیرماه در سیصد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر گفت: امام سجاد(ع) با صبر و استقامت، روشنگری و تبیین حقیقت، اجازه ندادند تا عاشورا در غوغای دشمنان فراموش شود و با زبان دعا ظلم‌ستیزی را برای همیشه در تاریخ ماندگار کردند.

وی ادامه داد: امیدوارم همه ما نیز بتوانیم از فرهنگ عاشورا به خوبی بهره‌برداری کرده و در انتقال این فرهنگ به نسل جوان موفق باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: یزد شهر حسینیه‌ها و همه مردم امام حسینی هستند و امسال نیز در دهه اول محرم و به‌ویژه تاسوعا و عاشورا مردم یزد گل کاشتند و با حضور خود در هیئت‌های مذهبی برگ زرین دیگری را جهت ترویج آیین مذهبی و دینی و عاشورایی به استان و کشور و دنیا انتقال دادند. 

سیفی ادامه داد: محرم امسال اشعار هیئت‌های مذهبی نیز وزین بود و دشمنان نتوانستند سوء استفاده کنند. از مجموعه عوامل شهرداری که در فضاسازی‌ها تا حمل و نقل، پسماند و آتش‌نشانی در کنار مردم بسیار خوب وارد میدان شدند تشکر می‌کنیم. از همراهی هیئت‌های مذهبی در تجمع عاشورایی هفتم محرم نیز کمال تشکر را داریم که با نظم خاص یزد حسینیه ایران و همه با یک علم عزاداری کردند . 

رئيس شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگری از سخنان پیش از دستور خود در این جلسه علنی، گفت: هفتم تیر سالروز شهادت دکتر بهشتی و یاران ایشان است که به دست منافقین کوردل به شهادت رسیدند و این روز را به نام قوه قضاییه نامگذاری کرده اند، یاد و خاطره شهید رییسی را که سال‌ها سکاندار این بخش بودند نیز گرامی می‌داریم .

سیفی ادامه داد: در هفته قوه قضاییه باید از تلاش‌های دستگاه قضا در مبارزه با فساد و ایجاد امنیت اجتماعی قدردانی کرده و انتظار داریم همه مسئولان با پاسخگویی زمینه افزایش اعتماد عمومی را فراهم کنند. 

رئيس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب گفت: تشییع امام شهیدمان را در پیش داریم و رویداد تاریخی خواهد بود و استان‌های مختلف در خدمت‌رسانی مردم حاضر خواهند بود که بخشی نیز شهرداری یزد در منطقه چهار شهرداری تهران در شهر ری مستقر و انجام وظیفه می‌کند.

انتهای پیام
خبرنگار:
امیرحسین میرجلیلی
captcha