180 قاری کشوری و استانی خروجی طرح ملی تلاوت
کد خبر: 3482233
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
حجت‌الاسلام خسروی بیان کرد:

180 قاری کشوری و استانی خروجی طرح ملی تلاوت

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل دفتر آموزش معاونت قرآنی وزارت ارشاد در مراسم بدرقه شرکت کنندگان در مسابقات شوق تلاوت گفت: خروجی طرح ملی تلاوت تا کنون 80 قاری کشوری و 100 قاری استانی بوده است.

تربیت 180 قاری کشوری و استانی خروجی طرح ملی تلاوت
‌به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم بدرقه شرکت کنندگان به مسابقات «شوق تلاوت» طرح ملی تلاوت ظهر امروز 19 اسفندماه در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و با حضور جمعی از مسئولان این معاونت برگزار شد.
در ابتدای این مراسم که اجرای آن را محمدرضا پورمعین برعهده داشت،‌ چند نفر از شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداختند و پس از آن نیز حجت‌الاسلام والمسلمین خسروی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های مردمی امور قرآن و عترت به بیان سخنانی پرداخت.
وی با اشاره به اینکه حدود 10 سال در سازمان اوقاف و در کار برگزاری مسابقات بین‌المللی و سراسری قرآن بوده است، گفت: کار ما در آنجا دعوت از قاریان و حافظان نوجوان و جوان برای حضور در مسابقات بود، اما در این بین یک نقص وجود داشت و آن هم اینکه افرادی که در این مسابقات حضور می‌یابند باید چه آموزش‌هایی را توسط چه افراد و نهادهایی فرا بگیرند.
خسروی در ادامه با تأکید بر اینکه نظر مقام معظم رهبری تمرکززدایی در این عرصه بوده است، تصریح کرد: دولت‌ها، مجری خوبی برای این قبیل فعالیت‌ها نخواهند بود،‌ آنها تنها می‌توانند حمایت‌کننده خوبی در این زمینه باشند.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های مردمی امور قرآن و عترت خاطرنشان کرد: برای آموزش نوجوانان و جوانان قرآنی این مؤسسات قرآنی ـ مردمی هستند که می‌توانند بهترین عملکردها را از خود به جا بگذارند. آنها باید این نوجوانان را تربیت کرده و جوانانی قرآنی تحویل جامعه دهند.
تربیت 180 قاری کشوری و استانی خروجی طرح ملی تلاوت
وی اذعان کرد: امروز بیش از 2000 مؤسسه قرآنی ـ مردمی در کشور فعالیت می‌کنند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت‌های همه جانبه‌ای را از آنها انجام می‌دهد که البته این حمایت‌ها توأم با نظارت است.
خسروی با اشاره به اینکه طرح ملی تلاوت از سال 91 آغاز به کار کرده است، گفت: امسال شاهد برگزاری چهارمین دوره این طرح هستیم، در طول این مدت 80 قاری ممتاز کشوری و بیش از 100 قاری استانی را تربیت کرده است.
وی افزود: امسال نیز از بین 20 استان کشور و در قالب فعالیت مؤسسات قرآنی و مردمی 20 نفر از قاریان برجسته و البته نوجوان انتخاب شده و مرحله نهایی مسابقات خود را در کربلای معلی و به دعوت حرم حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) برگزار خواهند کرد.
وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم با حمایت مؤسسات و مردم خیر و نیکوکار شاهد شکوفایی مؤسسات قرآنی و مردمی و پیشرفت بیش از پیش آنها در این زمینه باشیم.
در ادامه این مراسم از راه‌یافتگان به مرحله نهایی مسابقات شوق تلاوت که مسابقات خود را در کربلا برگزار می‌کنند با اهدای لوح یادبود و هدیه نقدی تقدیر شد.
در پایان نیز شرکت‌کنندگان در این مراسم از زیر قرآن عبور داده شدند.
یادآور می‌شود مسابقات شوق تلاوت از روزهای 21 و 22 اسفندماه با حضور 19 شرکت‌کننده در کربلای معلی برگزار می‌شود.
گزارش تصویری بدرقه شرکت‌کنندگان در شوق تلاوت
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۲/۱۹ - ۱۵:۰۸
0
0
آموزش آن کار خوبی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۲/۱۹ - ۱۵:۵۰
0
1
خبر جالبيه ، اينهمه قاري تو سه سال تربيت كردند . واقعا كه ! اينا كه قبلا هم قاري بودن ، فقط رفتن تو اين طرح كه يه منفعتي نصيبشون بشه ، و ضمنا نصيب بعضي ها ... كل نوجووناي قاري كشور اينقدر نميشن ، اونوقت اينا ١٨٠ تا مقام اوردن . يكي نيست فكر كنه ببينه تو اين سه سال تعداد مسابقات جقدر بوده كه اينا اينهمه مقام كسب كردن ؟
حجت رحیم زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۲/۲۷ - ۲۰:۲۷
0
0
سلام وادب
البته عنوان ناشناس کمی ناشناس است اما برای این بزرگوار عرض کنم این افراد درمسابقات استانی / منطقه ای / دانش آموزی و کشوری مقام آوردند.
captcha