آغاز مرحله نهایی مسابقات «شوق تلاوت»
کد خبر: 3482566
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳

آغاز مرحله نهایی مسابقات «شوق تلاوت»

گروه فعالیت‌های قرآنی: همزمان با دومین روز حضور کاروان شوق تلاوت در کربلا رقابت‌های ۱۹ شرکت‌کننده حاضر در این مسابقات آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به عراق، در دومین روز حضور کاروان شوق تلاوت، رقابت‌های قرآنی این مسابقات با حضور ۱۹ شرکت‌کننده در یکی از سالن‌های عتبه عباسیه آغاز شد.
در اولین روز این مسابقات که دو روز به طول می‍‌انجامد، تمامی شرکت‌کنندگان تلاوت خود در رشته تقلیدی را انجام می‌دهند. این تلاوت یکی از دو تلاوت صورت گرفته در مرحله مقدماتی و نیمه نهایی است.
شرکت‌کنندگان تلاوت خود را از حفظ انجام می‌دهند و پس از اجرا از راهنمایی جواد پناهی، استاد راهنمای این دوره از مسابقات بهره‌مند می‌شوند و پس از آن نیز در آزمون شفاهی مفاهیم شرکت خواهند کرد.
این مسابقات از ساعت ۱۵ امروز ۲۱ اسفند به وقت کربلا آغاز شده و در روز اول تا زمان اذان مغرب ادامه دارد. در ادامه نیز مسابقات در روز دوم و در نوبت صبح پیگیری خواهد شد.
یادآور می‌شود، اولین دوره مسابقات شوق تلاوت در سه مرحله مقدماتی با حضور ۴۰۰ شرکت‌کننده، نیمه نهایی با حضور ۶۰ و نهایی با حضور ۱۹ قاری زیر ۱۵ سال برگزار می‌شود.
با پایان یافتن مسابقات در روز دوم، شرکت کنندگان در محافل انس با قرآن شرکت کرده و دیدارهایی با علما خواهند داشت. این کاروان تا روز ۲۶ اسفند در کشور عراق حضور دارد. همچنین داوری این مسابقات به صورت غیر حضوری و از روی تلاوت‌های ضبط‌شده شرکت‌کنندگان است. دلیل این نوع داوری کاهش اضطراب مسابقه برای شرکت‌کنندگان عنوان شده است.
برگزیدگان رشته های مختلف این مسابقه به اردوی کشور هند که اواخر فروردین ماه است اعزام شده و در آنجا به تلاوت در محافل انس با قرآن خواهند پرداخت.
مطالب مرتبط
captcha