نوای قاریان نوجوان ایرانی در عتبه عباسیه(ع) طنین‌انداز می‌شود
کد خبر: 3482483
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰
از فردا؛

نوای قاریان نوجوان ایرانی در عتبه عباسیه(ع) طنین‌انداز می‌شود

گروه فعالیتهای قرآنی: شرکت‌کنندگان در مرحله نهایی اولین دوره مسابقات قرآن شوق تلاوت که مربوط به طرح ملی تلاوت است، از بعدازظهر جمعه رقابت خود را به میزبانی عتبه عباسیه(ع) در کربلا برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به عراق، مرحله نهایی اولین دوره مسابقات طرح ملی تلاوت با عنوان «شوق تلاوت» بعدازظهر جمعه 21 اسفندماه با رقابت 19 قاری راه یافته به این مرحله آغاز می شود.
بر همین اساس در این رقابت شرکت کنندگان در دو رشته تلاوت تقلیدی و غیر تقلیدی رقابت قرآنی خود را برگزار می کنند، این مسابقات تا شنبه شب 22 اسفندماه ادامه دارد و پس از آن حاضران در این مسابقات در محافلی که برای آنها تدارک دیده شده است، به تلات کلام وحی خواهند پرداخت.
همچنین برای اینکه شرکت کنندگان در مسابقات اضطراب حضور هیئت داوران را نداشته باشند، تلاوت ها ضبط شده و بعد از پایان رقابت ها توسط داوران برجسته کشورمان قضاوت خواهد شد. بنابر این نفرات برگزیده این مسابقات در هفته های آینده معرفی خواهند شد.
در این دوره از مسابقات «جواد پناهی» قاری بین المللی کشورمان به عنوان استاد راهنما در کنار شرکت کنندگان است و راهنمایی های لازم را بعد از تلاوت هر شرکت کننده به آنها ارائه می دهد.
مسابقات شوق تلاوت با حضور 19 برگزیده طرح ملی تلاوت که مرحله نیمه نهایی آن اواخر بهمن ماه سال جاری با حضور 60 نفر در جزیره کیش برگزار شد، برگزار می شود.
شرکت کنندگان و هیئت اجرایی این مسابقات صبح امروز 20 اسنفدماه از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) وارد شهر نجف شده و پس از زیارت حرم حضرت امیرالمؤمنین(ع) عازم شهر کربلا شدند تا از 21 اسفندماه مسابقات آغاز شود.
یادآور می شود طرح ملی تلاوت قرآن کریم که به دنبال شناسایی استعدادهای نوجوان کشورمان در زمینه تلاوت قرآن کریم است از سال ۹۱ در کشور آغاز شده و با گذشت ۴ سال در ۱۸ استان و ۲۱ شهر کشور برگزار شد. این طرح با هدف کشف و پرورش استعدادهای قرآنی و آموزش تخصصی قرائت قرآن ویژه نوجوانان پسر هشت تا ۱۴ سال در سه دوره سه ساله تدوین و اجرا می شود.
captcha