ایده استاد به اعضای جلسه قرآن درباره جلسات خانوادگی + صوت و عکس
کد خبر: 3539355
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷

ایده استاد به اعضای جلسه قرآن درباره جلسات خانوادگی + صوت و عکس

گروه فعالیت های قرآنی: جعفر قدیانی، استاد پیشکسوت قرآنی در جلسه قرآن خود گفت: سالهاست که به اعضای جلسه خود، ایده داده ام تا هر قاری، جلسات خانوادگی قرآن کریم را در منازلشان راه بیندازند. بدین صورت که آخر هفته، اعضای خانواده گرد قرآن بنشینند و تلاوت قرآن انجام دهند که این خود، آثار و برکات فراوانی به همراه دارد.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن ماهانه جعفر قدیانی، استاد و فعال قرآنی کشور، شب گذشته 28مهر، با حضور جمعی از شاگردان این جلسه که از سال 1362 گرد رحل قرآن نشسته اند، در منزل جعفر قدیانی واقع در شیان، از ساعت 20 الی 23 برگزار شد.

جلسه قرآنی متشکل از افرادی تحصیل کرده با سابقه 33 ساله+صوت و عکس

جعفر قدیانی در ابتدا، از پیشینه و چگونگی تشکیل این جلسه قرآن توضیح داد و گفت: از سال 1362 در مساجد محل، گروه هایی تشکیل دادیم و مشغول فعالیتهای قرآنی شدیم. به مرور زمان، جذب اعضاء، زیاد شد و اداره کردن جلسات با جمعیت بالا سخت می‌شد. لذا، از جلسه اصلی ای که داشتیم، جلسات متعددی تولید شد و هرکدام از شاگردان، یک جلسه قرآن مستقل تشکیل دادند که البته هنوز با هم در ارتباط هستیم و در اسفند ماه، آخرین جلسه قرآن سال را به صورت گردهمایی برگزار می‌کنیم و تمام جلسات قرآنی که شاگردان بنده تشکیل دادند، در این گردهمایی شرکت می‌کنند.

قدیانی با اشاره به اینکه 15 سال است که جلسه قرآن را به صورت ماهیانه در منازل اعضای جلسه قرآن برگزار می‌کنیم، گفت: سالهاست که به اعضای جلسه خود، ایده داده ام تا هر قاری، جلسات خانوادگی قرآن کریم را در منازلشان راه بیندازند. بدین صورت که آخر هفته، اعضای خانواده گرد قرآن بنشینند و تلاوت قرآن انجام دهند که این خود، آثار و برکات فراوانی به همراه دارد.

از آثار و برکات جلسات خانوادگی قرآن این است که بچه های خانواده به خودباوری می‌رسند و پای رحل قرآن شخصیت پیدا می‌کنند و یا وقتی جلوی جمع، جایزه دریافت کنند، برایشان بسیار جذاب است.  قدیانی در ادامه به روایتی از اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: در روایات آمده است، خانه ای که در آن قرآن تلاوت ‌شود، مانند ستاره ای در روی زمین می‌درخشد.

جلسه قرآنی متشکل از افرادی تحصیل کرده با سابقه 33 ساله+صوت و عکس

سپس اعضای جلسه، به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و مورد تشویق حاضران قرار گرفتند.

قدیانی در ادامه با اشاره به اینکه با تشکیل جلسه قرآن، به آیات قرآن عمل می‌شود، به صحبت یکی از نخبگان علمی کشور، اشاره کرد که گفته بود: شما، با تشکیل جلسه قرآن، حداقل به دو آیه قرآن کریم عمل می‌کنید: 1- آیه 20سوره مبارکه مزمل«فَاقْرَءُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ» و 2- آیه 204 سوره مبارکه اعراف «وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَأَنصِتُوا لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ»

قدیانی در ادامه بیان کرد: سالهاست که جلسه قرآن ما، آموزشی نیست و به صورت کرسی تلاوت برگزار می‌شود. البته اگر کسی برای آموزش در این جلسه شرکت کند، ما نکات آموزشی را به وی متذکر می‌شویم.

در پایان، یکی از اعضای نوجوان جلسه، دقایقی به ذکر مصیبت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارش پرداخت و سپس، حاضران در جلسه، سر سفره اطعام قرآن کریم و اهل بیت(ع) نشستند.

جلسه قرآنی متشکل از افرادی تحصیل کرده با سابقه 33 ساله+صوت و عکس

این جلسه قرآن خانگی که در آخر هرماه برگزار می‌شود، متشکل است از جوانانی تحصیل کرده و تلاوت قرآن کریم را از روی عشقشان و بعنوان یک هنر، انتخاب کرده اند و ماهی یکبار گرد قرآن کریم می‌نشینند و از تلاوت قرآن لذت می‎‌برند.

قدیانی متولد سال ۱۳۴۴ از تاکستان است. وی از محضر اساتیدی چون‌ علی‌اکبر حنیفی، سیدمحسن خدام‌حسینی، مرحوم ابراهیم پورفرزیب(استاد مولایی) و مرحوم علی اربابی بهره گرفته است. این مدرس قرآن دارای مقام داخلی چون کسب رتبه ششم در مسابقات دانشجویی در سال ۶۴ در رشته قرائت است.

در پایان تلاوت های این جلسه ارائه می‌شود.

 داوود کریمی

کد
دریافت

محمد سمنانی
کد
دریافت

مطالب مرتبط
captcha