قرعه‌کشی مسابقات قرآن مالزی انجام شد/ تلاوت «حامد علیزاده» روز جمعه
کد خبر: 3599524
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶

قرعه‌کشی مسابقات قرآن مالزی انجام شد/ تلاوت «حامد علیزاده» روز جمعه

گروه مسابقات: مراسم قرعه‌کشی برای تعیین زمان‌بندی قرائت قاریان پنجاه‌‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی برگزار شد.

علیزاده

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رايزنی فرهنگی ایران در مالزی در خبری اعلام کرد: این مراسم امروز، برگزار شد و براساس زمانبندی اعلام‌ شده حامد علیزاده، نماینده کشورمان در این دوره از مسابقات جمعه، 29 اردیبهشت‌ماه، قرائت می‌کند.

غلامرضا شاه میوه، مدرس و داور بین‌المللی قرآن به عنوان استاد راهنما، همراه حامد علیزاده است و نماینده کشورمان در این دوره از رقابت‌ها امیدوار است رتبه اول را از آن خود کند.

در پنجاه و‌ نهمین مسابقات قرآن مالزی 24 قاری مرد از 24 کشور و 10 نفر از بانوان قاری در بخش قرائت با یکدیگر رقابت می‌کنند، تعداد حافظان این رقابت‌ها نیز 20 مرد و 10 زن است.

این دوره از رقابت‌ها که از امروز، 25 اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود، تا ۳۰ اردیبهشت ادامه دارد.

مسابقات قرآن مالزی که تا چند سال قبل تنها در رشته قرائت قرآن کریم برگزار می‌شد، طی این سال‌ها دو رشته‌ای شده و رشته حفظ قرآن کریم نیز به آن اضافه شده است، اما تنها در رشته قرائت از ایران نماینده دعوت می‌شود.

سال گذشته سیدمصطفی حسینی، نماینده کشورمان در این مسابقات بود که در نهایت رتبه چهارم را به دست آورد، آخرین ایرانی که در این مسابقات موفق به رتبه اول این مسابقات شده است، شهید منا محسن حاجی حسنی کارگر بود که سال ۹۴ رتبه اول این مسابقات را به دست آورد.

مطالب مرتبط
captcha