از نظم فوق‌العاده افتتاحیه مسابقات مالزی تا تلاوت‌های ضعیف روز اول
کد خبر: 3599896
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲

از نظم فوق‌العاده افتتاحیه مسابقات مالزی تا تلاوت‌های ضعیف روز اول

گروه مسابقات: مراسم افتتاحیه پنجاه‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی شب گذشته با حضور مقامات مالایی در سالن «PWTC» کوالالامپور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به کوالالامپور، مراسم افتتاحیه پنجاه‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی ساعت ۲۰ روزگذشته، 25 اردیبهشت به وقت محلی و ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران با حضور مقامات مالایی در سالن «PWTC» کوالالامپور آغاز شد. وزیر شئون اسلامی مالزی در این مراسم حضور داشت. مراسم افتتاحیه با تلاوت قاری روشندل مالزیایی آغاز و سپس سرود ملی کشور مالزی نواخته شد.
این مراسم، توسط سه مجری تلویزیونی اداره می‌شد و در ادامه این مراسم، گروه همخوانی مالزیایی به اجرای برنامه پرداخت و سپس، مسابقات به صورت رسمی آغاز شد و چهار مجری مخصوص مسابقات، به اجرای مسابقات پرداختند. شب گذشته رقابت‌ها با تلاوت «طه عزت بسیونی عوض ابراهیم» از مصر که کمتر از 13 سال داشت و تعجب میهمانان حاضر را در پی داشت، آغاز شد، سپس با تلاوت خانم «خیرالنساء حسنی اجس» از اندونزی، خانم «محصنة بنت یوسف» از میانمار ادامه یافت.
همچنین پس از استراحتی کوتاه، در ادامه «الیلس کیلیر» از اسپانیا، «محامدین اومفوغ» از فیلیپین، «یوسف آبدوف» از روسیه تلاوت داشتند. در میان تلاوت‌ها، تلاوت قاری نوجوان مصری اصلا در سطح مسابقات بین‌المللی نبود و به عقیده کارشناسان، اعزام این قاری نوجوان، توهینی به برگزارکنندگان مسابقات بود. همچنین تلاوت نماینده اسپانیا و تلاوت نماینده روسیه به شیوه ترتیل بود و از سطح بالایی برخوردار نبود. اما نماینده فیلیپین، نسبت به سایر نمایندگان در روز اول مسابقات، تلاوت قابل قبول‌تری را ارائه کرد. از جمله نکات جالب مراسم افتتاحیه در مقایسه با مراسم افتتاحیه مسابقات بین المللی ایران، نظم جلسه و جایگاه ویژه برای مسئولان بود. همچنین، عکاسان و خبرنگاران تا بیست قدمی سن، حق تردد نداشتند. از زیبایی‌های مراسم افتتاحیه، سالن مناسب جهت مسابقات و نورپردازی بسیار زیبا و دکور مناسب و شکیل و کم هزینه بود.
حضور مستمعین از قشرهای مختلف، از نکات قابل توجه مراسم افتتاحیه بود. اگرچه که تعداد زیادی از مستمعین را اتوبوسی از مدارس و مساجد به سالن محل برگزاری آورده بودند، اما آنها هم علاقه مند به استماع تلاوت قرآن بودند و با موبایل های خود، از قاریان، صوت و عکس و فیلم تهیه می‌کردند. همچنین در پایان روز اول مسابقات، ساعت 23 به وقت کشور مالزی، از میهمانان پذیرایی به عمل آمد. حامد علیزاده، نماینده ایران در رشته قرائت پنجاه و‌نهمین مسابقات قرآن مالزی است و زمان تلاوت وی روز جمعه اعلام شده است که آخرین روز رقابت‌هاست و شنبه، مراسم اختتامیه و تجلیل از سه نفر برتر در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود. ۲۴ قاری مرد از ۲۴ کشور و ۱۰ نفر از بانوان قاری در بخش قرائت در مسابقات مالزی حضور دارند و تعداد حافظان این رقابت‌ها نیز ۲۰ مرد و ۱۰ زن است.
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۱۰:۱۴
0
1
سلام،آخه نیست شرکت کنندگان در مسابقات ایران از سطح خیلی بالایی برخوردارن که شما دارید از شرکت کنندگان مالزی ایراد میگیرید.
هروقت شما عالی عالی بودید بودید بعد از بقیه ایراد بگیرید.
نمیدونم چرا ایرانی ها فکر میکنن از همه جا برترن....
captcha